۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
محرومیت های ایلام در انتظار اقدامات عملی دولت سیزدهم
یادداشت؛

محرومیت های ایلام در انتظار اقدامات عملی دولت سیزدهم

ایلام- «ایلام یکی از محروم ترین مناطق کشور است، این استان با داشتن ظرفیت های متنوع در انتظار دولت سیزدهم برای جبران محرومیت ها است» این جملات بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه ای برای بازار است.

فرشته سنجیده؛ بازار؛ استان ایلام قصه ای دراز و غم بار را از محرومیت‌ها در زمینه های مختلف دارد، محرومیت ها و رنج هایی که گویا برای برخی از مسئولان قبلی استان خیلی قابل درک نبود، چرا که همچنان این دردها به قوت خود باقی و حتی در بعضی زمینه ها بیشتر هم شده اند.

حالا با روی کار آمدن دولت سیزدهم و در آستانه انتخاب استاندار جدید برای ایلام، برخی ها به هر دری می زنند تا به این پست برسند، در حالی استان ایلام با ظرفیت های متنوع برای توسعه نیازمند مدیران توانمند و جهادی است.

کته مهم اینجاست که در بین این اسامی مطرح شده برای مدیریت ارشد استان جای بسیاری از شایستگان ایلام خالی است، معلوم نیست چرا عده ای قصد دارند به قیمت رسیدن خود به استانداری ایلام، دست شایستگان و دلسوزان واقعی برای پیشرفت ایلام را به جایگاه  کوتاه کنند و باز هم توسعه این استان را فدای امیال سیر نشدنی حب پست و ریاست خود قرار دهند.

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب عمرانی و جاده ای و توسعه کند ایلام در زمینه های وجود کارخانجات واحدهای و تولیدی های مورد نیاز که هم اشتغال را به دنبال دارند و هم مسیر توسعه ایلام را تسریع می کنند، مطالبه  مهمی است که مردم از مسئولان آینده استان دارند و اینکه  دیگر سکون و حرکت لاک پشتی در این زمینه ها شایسته ایلام نیست

استان کوچک ایلام با وجود منابع سرشار طبیعی از جمله دو منبع مهم و حیاتی نفت و گاز، دروازه مهم و اصلی عتبات عالیات، داشتن سرمایه های ارزشمند انسانی در حوزه های مختلف، طبیعت زیبا و خدادادی و... مستعد سرمایه گذاری های مهم و آینده دار و اشتغال گسترده است ولی معلوم نیست چرا باید امروز در میان این همه مشکل دست و پا بزند.

محرومیت های ایلام در انتظار اقدامات عملی دولت سیزدهم

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب عمرانی و جاده ای و توسعه کند ایلام در زمینه وجود کارخانجات و تولیدی های مورد نیاز که هم اشتغال را به دنبال دارند و هم مسیر توسعه ایلام را تسریع می کنند، مطالبه مهمی است که مردم از مسئولان آینده استان دارند و اینکه دیگر سکون و حرکت لاک پشتی در این زمینه ها شایسته ایلام نیست.

این همه منابع عظیم نفت و گاز و اقلیم آب و هوایی مناسب برای کشاورزی و استانی با این همه زیبایی طبیعی و خدادادی که مستعد گردشگری و جذب توریست است و این همه جوان نخبه و مخترع، آیا برای ریشه کنی بیکاری کافی نیست.

هر چند که همه می دانند مشکل از کجاست، چرا که با وجود این همه بستر مناسب برای اشتغال، وقتی مدیریت اصولی و صحیح و برنامه ریزی دقیق و متخصصانه نباشد، قطعا اگر بیش از این نیز امکانات در استان وجود داشته باشد باز هم راه به جایی نمی برد.

همه نخبگان، صاحبنظران، اصحاب رسانه، دانشگاهیان و فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی استان که دغدغه پیشرفت و برون رفت ایلام از این روزهای سخت را دارند، باید تلاش خود را برای روی کار آمدن استانداری توانمند و مردمی و متخصص به کار بگیرند تا فردا ها شاهد روزهای روشن برای ایلام باشیم

بدون شک اگر مدیریتی توانمند و متخصص و جهادی در راس این استان قرار می گرفت، مسیر پیشرفت استان آن چیزی نبود که الان شاهد آن هستیم.

ایلام همیشه قربانی برخی مسئولان بی مسئولیت و ناکارآمد بوده است، اما امروز دیگر نباید اجازه داد که باز هم ایلام مورد آزمون و خطا قرار گیرد، چرا که به اندازه کافی آزمون های ناموفق بر این استان انجام گرفته است، مردم هم دیگر خسته هستند و دنبال تغییر و تحول هستند.

محرومیت های ایلام در انتظار اقدامات عملی دولت سیزدهم

استانداری ایلام فارغ از بومی و غیر بومی بودن، شخصیتی را می طلبد که درد ایلام را به خوبی درک کند، بر اساس خواست مردم و محرومیت زدایی در استان حرکت‌ کند و با تلاش شبانه روزی، ایلام را در مسیر واقعی پیشرفت و توسعه قرار دهد تا بیش از این شاهد تلف شدن عمر جوانان این دیار نباشیم.

سالها مقاومت و حماسه مثال زدنی مردمان ایلام و وفاداری و مشارکت‌ بالای سیاسی آنها به ویژه در انتخابات اخیر، می طلبد که حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهوری  با نگاهی ویژه به این استان، استانداری لایق مردم استان و در خور و شایسته آنها را انتخاب کند، استانداری که با تلاش بی وقفه امید را در دلهای پردرد مردمان ایلام زنده کند.

همه نخبگان، صاحبنظران، اصحاب رسانه، دانشگاهیان و فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی استان که دغدغه پیشرفت و برون رفت ایلام از این روزهای سخت را دارند، باید تلاش خود را برای روی کار آمدن استانداری توانمند و مردمی و متخصص به کار بگیرند تا فردا ها شاهد روزهای روشن برای ایلام باشیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha