۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
 وزارت صمت و جهاد کشاورزی با هم تعامل کنند
نائب رئیس اتاق اصناف تهران:

وزارت صمت و جهاد کشاورزی با هم تعامل کنند

ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران بر این باور است که اگر وزارت صمت و جهاد کشاورزی نگاه تعاملی نداشته باشند نمی توان از بازار کالاهای اساسی انتظار ثبات را داشت.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران در آغاز به اهمّ بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری به هیئت دولت اشاره و اظهارکرد: رهبری به دولت تأکید فرمودند که قول بیهوده ندهند، انقلابی عمل کنند و اگر به هر دلیلی وعده ها اجرایی نشد به صورت کاملاً شفاف با مردم گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه بازار یک زنجیره است و اختلال در هر یک از این زنجیره ها کل بازار را به هم می ریزد گفت: اگر دو وزیر بهترین برنامه ها را هم ارائه کنند اما نیروی اجرایی به درستی کار نکند و زنجیره های تأمین بهم بخورد برنامه ها هم قابلیت اجرا نخواهند داشت.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: اگر وزارت صمت و جهادکشاورزی نگاه تعاملی نداشته باشند و مرحله به مرحله هماهنگ نشوند نمی توان از بازار کالاهای اساسی انتظار ثبات را داشت.

ابراهیمی نیا بخش عمده مشکلات بازار را ناشی از دخالت دولتها دانست و تأکید کرد: دولت باید جنبه نظارتی و برنامه ریزی های خود را تقویت کند اما در بازار دخالت نکند.

وی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: در حال حاضر آن بخش از انرژی که باید صرف تولید ثروت شود متاسفانه برای حفظ موقت ثروت ها صرف می شود و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و کلیه صنایع هم به جای تولید بیشتر، به فکر حفظ سرمایه ها افتادند.

در ادامه، حجت الاسلام محمد باقری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد چگونگی تنظیم بازار گندم گفت: دولت سیزدهم باید سیاست های اقتصادی خود را از الان تنظیم کرده و برای سال آینده برنامه ارائه دهد.

وی مطرح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب معیشت مردم در این شرایط کرونایی کشور که بخش عمده کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده، یکی از راهکارهای ما این است که ۸ میلیارد دلار برای شش ماهه دوم سال نیز برای همراهی با دولت تمدید شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر قیمت گندم را با ارز نیمایی آزاد کنیم مردم دچار مشکل خواهند شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha