۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
صادرات ۸۵ درصدی فرش از گمرکات تهران
رئیس سازمان صمت استان تهران خبر داد

صادرات ۸۵ درصدی فرش از گمرکات تهران

وجود واحدهای تکمیل و مرمت فرش و کارخانجات قالیشویی، پشم شویی و رنگرزی بهمراه پتانسیل های تجاری دربازار بزرگ فرش تهران و مرکزیت درمعاملات زنجیره تامین فرش دستباف ازمزیت های استان تهران می باشد.

به گزارش  بازار به نقل از شاتا، یدالله صادقی گفت: صادرات ۸۵ درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات استان صورت می پذیرد و این درحالی است که بیش از ۴۵ هزار بافنده درسطح استان اشتغال مستقیم دارند.

رئیس سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: تعداد ۱۹۴ جواز کارگاهی تولید و طراحی و مرمت فرش دستباف و ۱۷۹۱ گواهی نامه دوره آموزشی، تعداد ۱۰۵ پروانه قالیشویی،۱۵ پروانه چله دوانی ودارکشی و ۱۸۳۸ پروانه دررسته های فرش دستباف صادر شده است.

صادقی با اشاره به فعالیت رسته های فرش درقالب اتحادیه ها وتعاونی ها تاکید کرد: دراستان تعداد ۱۵۴ تعاونی بالغ بر ۱۴۷۷۰ نفرتحت پوشش خود داشته که ضمن تامین نیازهای شغلی ازحقوق قانونی این صنف نیز درمراجع مختلف دفاع می نمایند.

وی افزود: درسال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵۷ هزارو ۶۰۰ متر مربع انواع فرش درتهران و شهرستان های استان اعم از ورامین، فیروزکوه، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان تولیدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهرانبه مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت : کمبود مواد اولیه و سرمایه ثابت و درگردش با نرخ مناسب و نبود فرهنگ مصرف فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی و لزوم تبلغ فرشهای دستباف با قیمت مناسب توسط رسانه ها و محدودیت شدید بودجه ای برای بیمه قالیافان از مشکلات عمده این هنر- صنعت می باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha