۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کمبودی در داروهای کرونا وجود ندارد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

کمبودی در داروهای کرونا وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دسترسی بیماران کرونایی به داروهای مورد نیاز خود در سطح داروخانه‌های منتخب خبر داد.

به گزارش بازار، منان حاجی محمودی، گفت: داروسازان از هنگام شیوع بیماری کرونا از جمله افرادی بودند که به هیچ وجه تعطیلی نداشتند و همواره سعی کردند با وجود بی مهری‌ها از ارائه خدمات صادقانه به مردم دریغ نکنند.

وی افزود: به علت تأخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها ما در موج پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از ۶ برابر در کشور افزایش یافته است.

حاجی محمودی گفت: فقط مصرف داروی رمدسیویر در مرداد ۱۴۰۰ به نسبت ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد.

وی افزود: صف‌های طولانی برای تأمین دارو در مقابل داروخانه‌های مرجع مانند سیزده آبان، ۲۹ فروردین و…، نشان از موج بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف‌های طولانی در هفته‌های گذشته، پس از پیگیری‌های لازم به منظور تأمین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع شد و در دو داروخانه سیزده آبان و ۲۹ فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های فاصله گذاری اجتماعی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز تسهیل شود.

وی افزود: فهرست داروخانه‌های منتخب از طریق سایت سازمان غذا و دارو، سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سامانه تی تک برای عموم مردم در دسترس است.

حاجی محمودی ادامه داد: هم اکنون در خصوص موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه اندازی مسیرهای ویژه و همچنین عرضه‌ی داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha