۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی
رئیس صمت ایلام خبر داد:

ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی

ایلام - رئیس سازمان صمت استان ایلام با اشاره به ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی، گفت: روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر در این شرکت ها در استان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، یارالله نصیری صبح امروز یکشنبه در بازدید از کارگاه تولید الکل طبی شرکت دانش بنیان شهر آذین در محل دانشگاه ایلام اظهار کرد: در این مدت شاهد تلاش های موثر بخش خصوصی و تولید کنندگان استان برای تولید محصولات بهداشتی و رفع نیازمندی های مردم هستیم.

وی  گفت: تا قبل از شروع ویروس کرونا، تولید برخی اقلام صفر یا بسیار اندک بوده اما به همت تولیدکنندگان استان اکنون این محصولات به تیراژ بالایی در روز رسیده که لازم است از فعالان این حوزه تشکر کنم.

 نصیری ادامه داد: اقدام تاثیرگذار و قابل تقدیر دیگر این که فرآیند صدور مجوزهای لازم، تامین مواد اولیه مورد نیاز از جمله انواع پارچه، کش، الکل و... با همکاری همه سازمان‌ها تسهیل شده و همین امر به افزایش تولید و سرعت انجام کار کمک فراوانی کرده است.  

رئیس سازمان صمت استان ایلام با اشاره به اقدام خوب شرکت شهر آذین از واحدهای دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام گفت: خوشبختانه دانشگاه ایلام پویا، پیشرو و بالنده، رسالت اجتماعی خود را با سربلندی دنبال می کند و در این مسیر هم بسیار تاثیرگذار ظاهر شده است.  

رئیس سازمان صمت استان ایلام اضافه کرد: با فراهم سازی زمینه دریافت سریع پیشنهادهای مجموعه همکاران، پیشنهاد تولید الکل طبی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های دانشگاه واصل شد که بلافاصله با تغییر کاربری آزمایشگاه آب و خاک، کارگاره تولید الکل طبی با ظرفیت روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر آماده راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در برنامه بازدید از این کارگاه تولیدی گفت: ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی با هدف کسب سود نبوده و این دانشگاه بیشتر به دنبال ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی است.

محمد علی اکبری گفت: معتقدیم در شرایط کنونی نباید همه بار سنگین مبارزه با کرونا را بر دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شود و هر سازمان یا نهادی بر اساس توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این ویروس تلاش کند.

وی افزود: تمام تولیدات این کارگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع در مراکز مورد نظر آن دانشگاه قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۰٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha