۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کاهش دوباره تولید فورد به علت کمبود قطعه
شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرد

کاهش دوباره تولید فورد به علت کمبود قطعه

شرکت خودرو سازی فورد آمریکا به علت کمبود قطعه بار دیگر تولید خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش بازار، شرکت خودروسازی فورد آمریکا به علت تداوم کمبود جهانی قطعات نیمه رسانا هفته آینده بار دیگر تولید وانت‌های (پیک آپ تراک) بسیار پرسود اف-۱۵۰ و دو مدل خودروی دیگر را کاهش می‌دهد.

شرکت فورد پنجشنبه تایید کرد تولید در کارخانه مونتاژ اوکویل در کانادا و کارخانه مونتاژ کانزاس سیتی در میسوری هفته آینده (میلادی) کاهش می‌یابد. کارخانه اوکویل سازنده کراس اوور فور اج و لینکلن ناتیلوس است و کارخانه کانزاس ستی خودروهای اف-۱۵۰ را مونتاژ می‌کند.

فورد همچنین سه شیفت کاری در کارخانه دِربورن تِراک در میشیگان را که تولیدکننده خودروهای اف- ۱۵۰ است، هفته آینده به یک شیفت کاهش خواهد داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تیم‌های ما با پیدا کردن راه حل‌های منحصر به فرد برای تولید هر تعدادِ ممکن خودروی باکیفیت برای فروشندگان و مشتریانمان، از قطعات نیمه رسانای موجود حداکثر استفاده را می‌کنند.»

تولید کارخانه کانزاس سیتی پیش از این در این هفته به علت کمبود قطعه کاهش یافته بود.

کمبود قطعات موجب توقف گاه و بیگاه فعالیت کارخانه‌های مونتاژ خودرو در جهان در طول امسال شده است. فورد از کمبود قطعات متحمل ضربه شدیدی شده است و حدود ۵۰ درصد تولید برنامه ریزی شده خود در سه ماهه دوم امسال را از دست داده است.

کمبود قطعات نیمه رسانا به اوایل سال گذشته باز می‌گردد که کرونا موجب تعطیلی چرخشی کارخانه‌های مونتاژ خودرو شد. با بسته شدن این کارخانه ها، تولیدکنندگان قطعات مزبور، این قطعات را به بخش‌های دیگر همچون لوازم برقی خانگی اختصاص دادند؛ بخش‌هایی که احتمال نمی‌رفت دستورهای ماندن در خانه (برای مقابله با کرونا) تاثیر منفی روی آن‌ها داشته باشند.

بنا بر اعلام شرکت مشاوره الیکس پارتنرز، پیش بینی می‌شود این مشکل باعث شود صنعت خودروسازی جهان ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ را از دست بدهد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha