۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
 طرح اجاره ۳ ساله، امنیت روانی مستاجران را تأمین می‌کند
رئیس کمیته عمرانی گفتمان گام دوم انقلاب:

طرح اجاره ۳ ساله، امنیت روانی مستاجران را تأمین می‌کند

رئیس کمیته عمرانی گفتمان گام دوم انقلاب طرح اجاره سه ساله و پنج ساله را نشانه ذکاوت وزیر مسکن درجهت تأمین امنیت روانی مردم دانست و گفت: مستاجران با اجاره سه ساله امنیت روانی پیدا می کنند.

به گزارش بازار، محمدحسین ابراهیمی، رئیس کمیته عمرانی گفتمان گام دوم انقلاب و کمیته عمرانی دانشگاه جهان اسلام، وزیر پیشنهادی مسکن؛ رستم قاسمی را شخصیتی جهادی، انقلابی و عملگرا توصیف کرد و گفت: انتخاب چنین افراد و شخصیت هایی می تواند به حل خیلی از مشکلات کشور کمک کند.

وی نوسازی و احیای بافت فرسوده را جزو مهم ترین سیاست های وزیر مسکن عنوان کرد و افزود: احیای دوباره طرح مسکن مهر با برطرف کردن نواقص قبلی، پیگیری اعطای تسهیلات بلند مدت برای مردم، واگذاری اراضی دولتی موجود در حریم قانونی برای کاهش قیمت ساخت و ساز، استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز و همچنین ادامه اجرای اخذ مالیات از واحدهای خالی نیز از جمله برنامه های وزیر مسکن هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سیاست های کلی وزارت مسکن در قیمت مسکن بسیار موثر است گفت: دولت قبلی با عدم تولید مسکن موجب افزایش قیمت و کاهش عرضه شد بطوریکه در این سالها افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمتها را در بخش مسکن تجربه کردیم.

رئیس کمیته عمرانی گفتمان گام دوم انقلاب، تحقق وعده دولت مبنی بر تولید یک میلیون مسکن در سال را بسیار سخت دانست و گفت: اجرای این وعده نیازمند مشارکت مردمی و همت بالای وزارتخانه و رئیس جمهور و تولیدکنندگان است.

وی ظرفیت تولید میلگرد و سیمان در کشور را در سطح بسیار بالا و کافی ارزیابی کرد و گفت: تولید این مصالح ربطی به تحریم ها و واردات ندارد و از منابع طبیعی و نیروی انسانی در داخل تأمین می شوند.

ابراهیمی قیمت فعلی مسکن را غیرواقعی خواند و افزود: رکودی که هم اکنون در بازار مسکن وجود دارد باعث شده که قیمتها در این سقف بمانند اما این طرح دولت می تواند موجب رونق ساخت و ساز شود.

رئیس کمیته عمرانی دانشگاه جهان اسلام مالیات بر خانه های خالی را از ابزارهای اصلی برای کنترل بازار مسکن و قیمتها دانست و اضافه کرد: دولت سیزدهم با طرز فکر جهادی و انقلابی که دارد کاملا با دولت گذشته متفاوت و دلسوز مردم است.

وی همچنین به مشکلات و موانعی که در حوزه بافت فرسوده وجود دارد نیز اشاره و اظهارکرد: یکی از موانع این است که عمده ساکنان بافت های فرسوده از اقشار ضعیف جامعه هستند و قدرت جابجایی ندارند و اگر دولت در این حوزه اقدامی کند مردم هم بدون ترس وارد ساخت و ساز می شوند.

ابراهیمی طرح «تهاتر بافت های فرسوده با زمین های مرغوب در حومه شهر» را نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه ها معرفی کرد و گفت: البته اجباری در کار نیست و مردم می توانند طرح اول یا این طرح را انتخاب کنند.

وی همچنین «طرح اجاره سه ساله و پنج ساله» را نیز نشانه هوش و ذکاوت بالای وزیر مسکن درجهت تأمین امنیت روانی مردم دانست و گفت: مستاجران با اجاره سه ساله امنیت روانی پیدا می کنند و می توانند پس انداز کنند.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha