۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
تصمیمات جدید برای رجیستری تلفن همراه مسافران ورودی
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

تصمیمات جدید برای رجیستری تلفن همراه مسافران ورودی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) از تصمیمات جدید در خصوص تسهیل در ترخیص اقلام دارویی و نیز رجیستری تلفن همراه مسافران ورودی به کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی پس از جلسه ای با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی، گمرک فرودگاه امام خمینی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: در پی آشفتگی چند هفته اخیر، از جمله کمبود سرم بیمارستانی و مسائلی چون نوسان قیمتی گوشی تلفن همراه؛ آن هم با وجود انجام واردات این محصولات؛ موضوعات در جلسه با مسئولان گمرک فرودگاه، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مطرح و در مورد آن تصمیماتی اتخاذ شد.

خاندوزی با اشاره به مشکلاتی نظیر کمبود سرم و برخی اقلام دارویی مربوط به کرونا و نارضایتی ها در این خصوص گفت: طی این جلسه، با تماسی که با وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شد با قول مساعد ایشان، مقرر شد، در ترخیص محموله های دارویی تسریع شده و حداکثر ظرف ۴۸ ساعت این گونه محموله ها ترخیص شوند.

وزیر اقتصاد گفت: طی بازدید امروز از گمرکات فرودگاه امام و جلسه با مسئولان، همچنین مقرر شد، شرایط انتقال داده های مربوط به تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به کالا های وارداتی به شیوه بر خط و بدون نیاز به استعلام گمرک فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی این امر هر چه سریع تر محقق شود.

خاندوزی با اشاره به گفتگوی رو در رو با مردم در جریان بازدید امروز و گلایه آنها از بروز برخی مشکلات در رجیستری گوشی های همراه، اظهار داشت: در این خصوص نیز قرار شد، ساز و کار و رویه رجیستری تلفن همراه و پرداخت عوارض گمرک نیز به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی مردم به گمرک و از طریق سامانه ای اختصاصی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه احتمالاً  الزام مربوط به حضوری بودن عملیات رجیستری گوشی های مسافری با هدف جلوگیری از خرید و فروش پاسپورت صورت گرفته است، تصریح کرد: به منظور تسریع در این روند، بدون اینکه هدف اصلی یعنی جلوگیری از خرید و فروش پاسپورت، لطمه ای ببیند، می شود به نحوی برنامه ریزی کرد که هر گوشی فقط به نام خود مسافر رجیستر شده و به عنوان مثال تا شش ماه هم نتوان آن را تغییر داد یا اینکه این کار از طریق اتصال به سامانه پلیس گذرنامه و استعلام برخط صورت گیرد.

این گزارش حاکی است، بنا به گفته وزیر اقتصاد، در جلسه امروز مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دست اندرکاران، ظرف ۱۰ روز تشکیل و نتیجه اصلاحات اجرای طرح رجیستری را اعلام کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به روز کارمند و با قدردانی از زحمات کلیه همکاران، کارکنان و زیر مجموعه های گمرک جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد با همکاری آنها بتوان دوره عملکردی بهتری را برای خدمت رسانی به مردم به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان رقم زد.

گفتنی است، در جلسه امروز وزیر اقتصاد با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی، مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، در سخنانی، با اشاره به تجربه ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص ۴۸ ساعته اقلام دارویی، پیشنهاد کرد، به منظور سرعت عمل بیشتر و جلوگیری از رسوب کالا، این رویه به سایر اقلام وارداتی نیز تسری پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha