۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
سخنرانی  «جروم پاول» انس را صعودی کرد
بازار بررسی می‌کند؛

سخنرانی «جروم پاول» انس را صعودی کرد

دیروز در مهمترین خبر برای بازار جهانی ، واکنش منفی ایندکس دلار و تقویت انس را شاهد بودیم.

بازار؛ گروه بورس: در شرایطی که دیروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران، جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، در نشست مجازی جکسون هول سخنرانی کرد، فعالان در انتظار نشانه هایی از برنامه های آینده فدرال رزرو در ادامه یا کاهش سیاست های انبساطی پولی، در این سخنرانی بودند، و در صورتی که به اجرای برنامه های کاهشی در آینده نزدیک اشاره می شد، ممکن بود موجب کاهش سطح تقاضا در بازار های سهام و در نقطه مقابل افزایش تقاضا برای دلار آمریکا گردد اما دقیقا به عکس آن اشاره شد.

بالعکس اگر در این سخنرانی تاکیدی بر کاهش سیاست های انبساطی پولی در آینده نزدیک صورت نگرفته باشد، می توانست موجب افزایش ریسک پذیری و امیدواری در بازار های سهام و شاخص های بورسی شود و تقاضا برای دلار آمریکا را کاهش دهد. در این میان در صورتی که سطح تقاضا برای دلار آمریکا افزایش یابد، ممکن بود موجب کاهش قیمت در بازار های طلا شود. 

جروم پاول در سخنان خود گفت: «با توجه به [نرخ UE] در چند سال گذشته ، باور کنید یا نه ، به سال ۲۰۱۵ باز می گردیم ، زمانی که این نسبت اصلی بازار کار برای اولین بار در زیر آنچه "اشتغال کامل" محاسبه شده بود سقوط کرد ، نرخ بیکاری پول را کاملاً مخدوش کرده است. سیاست گذاران. در هر نوبت ، سال به سال ،  کاهش آن را با انحراف از حداکثر که در بالا توضیح دادم مطابقت دادند. انحراف خوب از نوع تورمی، با این حال  هرگز به یکباره انفجار تورمی و شتاب مهمتر رشد را بهبودی نمی نامیم. از آنجا که این اتفاقات نیفتاده است ، نرخ بیکاری فقط می تواند نادرست باشد.»

نمودار ایندکس دلار جهانی در مدت زمان یک ساعته و ریزش سنگین آن در زمان سخنرانی پاول را مشاهده  می کنید:

سخنان پاول انس را صعودی کرد

با این سخنان که سیگنال منفی به افزایش ایندکس دلار بود، دلار به شدت تضعیف شده و انس توانست قله های جدیدی را فتح کند.

سخنان پاول انس را صعودی کرد

شدت گرفتن هم زمان انس در معاملات جهانی و رشد خیره کننده و فتح قله های جدید را در نمودار فوق می بینید.

به گزارش خبرنگار بازار، جروم پاول بر عکس بیشتر اعضای فدرال رزرو معتقد است درباره نرخ تورم بسیار باید محتاط عمل کرد و این رویه رئیس فدرال رزرو باعث شده انس در وضعیت صعود قرار بگیرد، عده ای از کارشناسان اقتصادی آمریکا اعتقاد دارند باید ایالات متحده جلوی رشد وحشتناک انس را گرفته و اخبار را به سمتی سوق دهد که انس نتواند قله قبلی خود را فتح کند، اما بسیاری دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند دولت آمریکا راهی جز پذیرفتن رشد انس نداشته و انس در شش ماه آینده حتی می تواند به ۲۲۰۰ دلار برسد.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha