۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا در آستانه انحلال

بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا در آستانه انحلال

سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش و جنجال، تاریخ انحلال آلیتالیا، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا اعلام شد.

به گزارش بازار، دولت ایتالیا رسما اعلام کرد، آلیتالیا شرکت هواپیمایی حامل پرچم این کشور از تاریخ ۱۵ اکتبر آینده (۲۳ مهرماه) منحل می‌شود و دیگر اجازه فروش بلیط ندارد.

شرکت هواپیمایی جدید و کوچک موسوم به ایتا (ITA) از آن تاریخ به بعد جایگزین آلیتالیا خواهد شد. جان کارلو جورجتی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: شرکت هواپیمایی ایتا، با اراده دولت و با اتکا به خود و در یک دورنمای اقتصادی پایدار تاسیس شده است.

آلیتالیا یک شرکت ورشکسته است امکان نجات آن وجود نداشت. تاسیس شرکت هواپیمایی جدید ایتا در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

در یک ماه گذشته صدها نفر از خلبانان، مهمانداران و دیگر کارکنان شرکت هواپیمایی آلیتالیا در اعتراض به طرح انحلال این شرکت به دفعات در مرکز شهر رم، تجمع اعتراضی برپا کردند.

یکی از مهمانداران آلیتالیا گفت: آلیتالیا متعلق به همه ایتالیایی‌ها و شرکت حامل پرچم کشورمان است. شرکت هواپیمایی ملی کشور بزرگی مانند ایتالیا نمی‌تواند با یک شرکت کوچک و بی اهمیت جایگزین شود و هزاران نفر را اخراج کرد.

این در حالی است که سال گذشته «ایر ایتالی»، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی ایتالیا نیز ورشکست و منحل اعلام شد.

مدیریت شرکت آلیتالیا اعلام کرده است که هم اکنون بیش از ۲۵۷ هزار نفر در سراسر جهان بلیط‌های خریداری شده این شرکت را در دست دارند که می‌توانند تا قبل از انحلال این شرکت تاریخ سفرشان را تغییر دهند و در غیر این صورت پول بلیط به آن‌ها برگردانده خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha