۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
افزایش ۳ درصدی رسیدگی به شکایات صنفی در ۴ ماهه امسال
وزارت صمت اعلام کرد؛

افزایش ۳ درصدی رسیدگی به شکایات صنفی در ۴ ماهه امسال

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رسیدگی به شکایات مردمی ۲.۹ درصد و پرونده‌های تشکیل شده در حوزه بازرسی و کنترل بازار ۱.۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت طرح و برنامه این نهاد، در ۴ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۳ هزار فقره بازرسی انجام شده است که ۱۰۱ هزار تخلف صنفی در این بازرسی‌ها کشف و ۸۴ هزار پرونده تشکیل شد.

آمار تخلفات کشف شده در این مدت ۱۰۱ هزار فقره در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۰.۸ درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد پرونده‌های متشکله با رشد ۱.۴ درصدی از ۸۳ هزار فقره پرونده در ۴ ماهه اول ۱۳۹۹ به ۸۴ هزار پرونده در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.

بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه حکایت از رشد نزدیک به سه درصدی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در ۴ ماهه ۱۴۰۰ دارد. آمار رسیدگی به این شکایات از ۴۹ هزار فقره در ۴ ماهه سال گذشته به ۵۰ هزار فقره در ۴ ماهه سال جاری ارتقاء پیدا کرده است.

وزارت صنعت با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، روزانه بازار را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و مردم در سراسر کشور می‌توانند هر گونه تخلف صنفی از جمله گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت استان‌ها به ثبت برسانند.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha