۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ضرورت نقش‌آفرینی وزارت صمت در نظارت بر سیاست های کلان پولی و مالی کشور
وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

ضرورت نقش‌آفرینی وزارت صمت در نظارت بر سیاست های کلان پولی و مالی کشور

وزیر پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از دستاوردهای این وزارتخانه در ۱۱ ماه گذشته، بر لزوم نقش‌آفرینی این وزارتخانه در نظارت بر سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه جلسه مشترک خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت که روز گذشته(۴ شهریور) برگزار شد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است گفت: همه باید کمک کنیم تا این نظام روز به روز قوی‌تر شود و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید وظیفه خود را برای تقویت این نظام انجام دهد.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۱۱ ماه خدمت خود به عنوان وزیر صمت، شرایط سخت اقتصادی حاکم در این مدت را یادآور شد و با اشاره به پیگیری وزارت صمت برای تک نرخی کردن قیمت ارز گفت: سیاست‌های پولی و مالی کشور مستقیما در معیشت و سفره مردم و در بخش تولید و حوزه صادرات تاثیر دارد و وزارت صمت به عنوان متولی تولید و تجارت باید مستقیما در نظارت بر این سیاست‌ها نقش‌آفرینی کند.

رزم‌حسینی به سیاست‌های اجرا شده در خصوص رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان که در این مدت اجرا شد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مصوبات ۱۷۷ و ۲۱۴ ستاد اقتصادی دولت باعث افزایش ۲ برابری رفع تعهدات ارزی در ابتدای امسال نسبت سال گذشته شد.

اجرای طرح واگذاری معادن راکد از طریق مزایده از دیگر مواردی بود که وزیر پیشین صمت به عنوان دستاوردهای دوران تصدی خود در این وزارتخانه به آن اشاره کرد و افزود: این طرح ظرفیت خوبی برای احیای صنایع معدنی، سرمایه‌گذاری و اشتغال است که وزیر محترم صنعت معدن و تجارت در صورت صلاح آن را ادامه خواهند داد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت خودکفایی بخش‌های صنعت و معدن در تامین آب و برق مورد نیاز خود، اجرای طرح انتقال از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و استان‌های شرقی را گام مهم و بزرگی در این راستا اعلام کرد و نسبت به تدوام اجرای آن در دولت جدید ابراز امیدواری کرد.

رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه ارزیابی عملکرد وزارت صمت را باید فعالان اقتصادی انجام دهند، عملکرد ۱۱ ماه گذشته وزارت صمت در حوزه سیاست های راهبردی را قابل قبول توصیف کرد.

وزیر پیشین در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحولات مثبت در حوزه اقتصادی کشور، از برگشت پرونده‌های تجار و بازرگانان از دادگاه‌ها و فعالیت آنان به عنوان واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی در حال حاضر را به عنوان بهترین خاطره تصدی خود در وزارت صمت یاد کرد و با انتقاد از بی‌مهری‌هایی که نسبت به بخش تولید کشور شد، آن را جزء تلخ‌ترین خاطرات اعلام کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha