۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی در قم؛ پیگیری افتتاح فاز نخست قطار شهری و تعیین تکلیف فرودگاه قم
همزمان با هفته دولت انجام شد؛

افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی در قم؛ پیگیری افتتاح فاز نخست قطار شهری و تعیین تکلیف فرودگاه قم

قم- هم‌زمان با هفته دولت ۸۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۴۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان و عضو فقهای شورای نگهبان در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین نمادین افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی روز پنج‌شنبه با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و تعدادی از مسئولان استانی در استانداری قم برگزار شد.

هفته دولت در سال ۱۴۰۰ با توجه به بحران کرونا در قم به دور از مراسم افتتاح بود و این آیین به طور نمادین در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

پروژه‌های بخش کشاورزی در صدر پروژه‌های افتتاحی
در ابتدای این مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به مشکلات ارزی و مالی ناشی از تحریم و فشارهای اقتصادی و هم‌چنین بحران کرونا پروژه‌های عمرانی استان متوقف نشده‌اند.

محسن بهشتی بیان کرد: این ۸۵ پروژه در شرایط سخت مالی و اقتصادی ناشی از تحریم و بحران کرونا با پیگیری مدیران اجرایی افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ۱۶ پروژه در بخش عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۹۵۸ میلیارد ریال، ۲۵ پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار هزار و ۱۴ میلیارد ریال و ۱۰ طرح در بخش آموزش و آموزش عالی با اعتبار ۵۶۵ میلیارد ریال و ۱۱ پروژه مربوط به شهرداری‌ها با اعتبار ۲ هزار ۷۶۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار قم بیان کرد: ۲ پروژه با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان، ۴ طرح با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در بخش محیط زیست، یک طرح با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در بخش تفریحی و گردشگری و ۱۶ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال در بخش صنعتی از جمله پروژه‌های افتتاح شده در قم همزمان با هفته دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه تصفیه خانه استان قم عنوان کرد: آخرین مرحله انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم افتتاح تصفیه خانه پردیسان بود که با تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان مدول اول این تصفیه خانه در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

بهشتی افزود: هم اکنون فقط یک روستای امامزاده اسماعیل در شهرستان کهک استان قم فاقد نعمت گاز است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی این روستا نیز از این ظرفیت برخوردار خواهد شد.

افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی در قم؛ پیگیری افتتاح فاز نخست قطار شهری و تعیین تکلیف فرودگاه قم

الحاق یک هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی دولتی به شهرک‌های صنعتی
وی تصریح کرد: در بخش صنعت امسال ۱۶ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که بخش عمده این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی قم طی یک سال گذشته به شهرک‌های صنعتی الحاق شده است، افزود: الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرک پردیسان برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی از اقدامات برجسته استان قم طی سال گذشته بود.

بهشتی در ادامه گفت: انتخاب پیمانکار طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی طی هفته گذشته نهایی شده و به زودی فعالیت آن شروع می‌شود.

گشایش‌هایی در آینده با شروع دولت جدید صورت می‌گیرد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه امروز مردم در زمینه معیشت و اقتصادی گرفتاری‌هایی دارند، گفت: با شروع دولت جدید رئیس جمهور قول گشایش‌های مطلوب اقتصادی برای مردم داده است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.

با شروع دولت جدید رئیس جمهور قول گشایش‌های مطلوب اقتصادی برای مردم داده است که در آینده نزدیک انجام می‌شود

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: مسئله سلامت و معیشت باید جزو لاینفک برنامه‌های دولتمردان باشد و مدیران اجرایی تا انتهای دولت خدمتگزاری کنند.

به گفته وی، مجمع نمایندگان مردم قم در خانه ملت طبق گذشته فعالیت دارد و مدیران اجرایی نباید اجازه دهند هیچ مشکلی در قم بماند.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های نمایندگان قم برای حل مشکلات استان و مردم استفاده کرد و ما تلاش داریم با موانع قانونی برخورد شود.

افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی در قم؛ پیگیری افتتاح فاز نخست قطار شهری و تعیین تکلیف فرودگاه قم

تحقق شعار سال و پیگیری وضعیت فرودگاه و قطار شهری
در ادامه این مراسم استاندار قم هم با اشاره به وجود فضای همدلی و خدمتگزاری در قم، گفت: باید مدیران اجرایی از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس استفاده کرده و تا دقیقه ۹۰ هم خدمتگزاری کنند.

بهرام سرمست با تأکید بر اینکه پروژه‌های امروز در سایه تحریم و بحران کرونا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، افزود: پیگیر حل مشکلات قطار شهری در قم هستیم که در تهیه واگن‌ها مشکل داریم؛ قرار بود از مشهد تهیه شود که چالش‌هایی به همراه داشت ولی اکنون می‌توان از ظرفیت شهردار تهران آقای زاکانی برای تهیه این واگن‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در بحث فرودگاه که به عنوان ابرپروژه بخش خصوصی استان قم به شمار می‌رود پیگیر مشکلات وضعیت این پروژه شدیم و از حکم قضایی مفاسد اقتصادی خارج شد و در زمینه نمایشگاه دائمی فرش دستبافت نیز تعیین تکلیف این پروژه باید پیگیری شود.

در بحث فرودگاه که به عنوان ابرپروژه بخش خصوصی استان قم به شمار می‌رود پیگیر مشکلات وضعیت این پروژه شدیم و از حکم قضایی مفاسد اقتصادی خارج شد

استاندار قم با اشاره به تحقق شعار سال بیان کرد: تحقق این شعارها اولویت کاری ما بوده و اجازه ندادیم یک واحد تولیدی راکد در قم بلاتکلیف بماند، لذا در سال جهش تولید ۳۵ واحد و امسال ۳۸ واحد راکد را احیا کردیم؛ مأموریت سازمانی همه مدیران حمایت از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون کرونا در قم عنوان کرد: اولویت مهم ما توسعه مراکز تجمیعی واکسن است و در این ارتباط ۲۸ مرکز در قم فعال و وضعیت واکسیناسیون در قم رضایت بخش است.

افتتاح ۸۵ پروژه عمرانی در قم؛ پیگیری افتتاح فاز نخست قطار شهری و تعیین تکلیف فرودگاه قم

مسئولان باید توجه ویژه‌ای به قم داشته باشند
آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این جلسه گفت: مسئولان باید خود را امین خدا وامانت دار مردم و نظام اسلامی بدانند و باید توجه داشته باشند علم و مهارت و فن و سلامت اداری بالایی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به جایگاه متفاوت قم در کشور و جهان اسلام مسئولان در سیاست گذاری‌های خود توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

گفتنی است، ۸۵ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در زمینه‌های کشاورزی، گاز، آب و فاضلاب، شهری و گردشگری، محیط زیست و هم‌چنین آموزشی و عمرانی در قم افتتاح شد.
 

کد خبر: ۱۰۴٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha