۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
دولت سیزدهم بنا را بر اعتماد سازی با بخش خصوصی بگذارد
عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفتگو با بازار

دولت سیزدهم بنا را بر اعتماد سازی با بخش خصوصی بگذارد

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت سیزدهم باید بنا را بر اعتماد سازی با بخش خصوصی بگذارد و آنچه برای خودش می پسندد برای این بخش هم بپسندد و تلاش کند که این اعتماد بازگردد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضرورت توجه به امر خصوصی‌سازی در کشور بیان داشت: در بسیاری از موارد ما به قول، وعده و تعهداتی که برای حاکمیت و دولت ایجاد می‌کنیم پایبند نیستیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال اگر از بخش خصوصی طلب داشته باشیم نقره داغش می کنیم اما اگر این بخش از دولت طلب داشته باشد به درستی به حساب و کتاب و مطالباتش رسیدگی نمی‌کنیم.

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تلقی وجود دارد که وقت دولت مهم است اما وقت بخش خصوصی خیر. گفت:  وقتی این قبیل دوگانگی ها را مردم از سوی دولت می‌بینند سعی شان بر این است که سر و کارشان به دولت کشیده نشود و در حقیقت پیرو این رویکرد یک بی اعتمادی در جامعه شکل می‌گیرد که باعث می‌شود تا آن امنیت اقتصادی و اجتماعی خدشه دار شود.

 قادری بیان داشت: دولت سیزدهم باید بنا را با بخش خصوصی بر اعتماد سازی بگذارد و آنچه برای خودش می پسندد برای این بخش هم بپسندد و تلاش کند که این اعتماد بازگردد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مزایای حضور بخش خصوص در تکمیل پروژه های عمرانی بیان داشت: قطعا با تحرک بخش غیر دولتی و حضور فعال بخش خصوصی در پروژه های عمرانی امکان کسب درآمدهای مالیاتی بیشتری برای دولت فراهم می‌شود. مجموعه عوامل مطرح شده اگر به درستی برنامه ریزی، طراحی و در کنار هم چیدمان شود علاوه بر کاهش رکود و افزایش درآمدهای دولت می تواند انجام طرح های عمرانی را در دستور کار قرار داده و از این طریق کمک شایان توجهی به رفع بیکاری و افزایش اشتغالزایی کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهارداشت: اگر دولت قائل به حداقل سود برای بخش خصوصی نباشد، قطعاً ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی ریسک محسوب می‌شود بنابراین تا زمانی که دولت قائل به درآمدزایی برای بخش خصوصی نباشد و بخش خصوصی به این نتیجه نرسد که از انجام فعالیت‌های اقتصادی سودبری خواهد داشت، نمی‌توان به هیچ وجه انگیزه‌ای در بخش خصوصی برای مشارکت در انجام طرح‌های زیر بنایی و عمرانی انتظار داشت.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر دولت در جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری و به رسمیت شناختن سود دهی و بازدهی طرح ها، بخش خصوصی را مورد نظر قرار دهد؛ ایجاد تمایل در بخش خصوصی برای مشارکت در فعالیتهای عمرانی افزایش می‌یابد. آنچه منجر به هدایت نقدینگی بخش خصوصی به بازارهای دلالی می‌شود، عدم بستر سازی دولت برای سود دهی این بخش است.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha