۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
قیمت هر بیت کوین به ۴۹ هزار  دلار نزدیک شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت هر بیت کوین به ۴۹ هزار دلار نزدیک شد

امروز پنج شنبه ۴ شهریور قیمت رمز ارزها افزایش یافت ولی هنوز به رکورد قیمتی ثبت شده در هفته گذشته نرسیده است.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در روزهای اخیر نوسانات اندکی را تجربه کرده است که تحلیل گران این نوسانات را عملکرد طبیعی بازار ارزیابی کرده اند. در اولین ساعات امروز نرخ تغییر ارزش رمز ارزها کمتر از دو درصد بود و پیش بینی ها از احتمال رسیدن قیمت هر رمز ارز به مرز ۵۵ هزار دلار تا اخر سپتامبر حکایت دارد.

بر مبنای گزارش منتشر شده توسط کوین دسک، در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه، چهارم شهریور قیمت رمز ارزها اندکی افزایش یافت ولی هنوز نتوانسته است از رکوردهای قیمتی ثبت شده در هفته گذشته عبور کند.

در این روز قیمت هر بیت کوین به ۴۹ هزار دلار رسید و اتریوم با قیمت ۲۲۳۵ دلار مبادله شد.آمارها نشان می دهد قیمت هر روز ارز XRP در این روز برابر با ۱.۱۷ دلار بود و هر دوج کوین با قیمت ۲۹ سنت به فروش رسید.

کوین دسک با اشاره به این مطلب که این نوسان های اندک در بازار رمز ارزها عامل نگران کننده ای برای فعالان این عرصه محسوب نمی شود نوشت: «همچنان پیش بینی ها از افزایش قیمت بیت کوین حکایت دارد و گذشتن قیمت هر بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار ظرف روزهای اتی قطعی است.»

 از طرف دیگر شرکت کوین بیس که بزرگترین شرکت فعال در حوزه مبادله رمز ارزها است خبر از توسعه فعالیت خود در بازار المان داده است. آلمان بزرگترین کشور اروپای غربی است و افزایش سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها در این کشور می تواند به معنای افزایش پذیرش رمز ارزها در اروپا باشد. این تحول بزرگ می تواند تغییرات زیادی را در بازار ایجاد کند.

نکته دیگر این است که از ماه سپتامبر کشور السالوادور استفاده از رمز ارزها برای مصارف جاری و روزمره را آغاز می کند. به این معنا که مردم برای خرید مایحتاج روزانه خود می توانند از رمز ارزها استفاده کنند که تحول بزرگی در دنیای پول است.

کارشناسان بر این باورند طرح السالوادور را می توان یکی از مهمترین طرح ها در زمینه ارزیابی کارایی رمز ارزها در دنیای عادی دانست. اطلاعات به دست امده از این کشور ظرف یک سال آتی می تواند نقش مهمی در آینده بازار رمز ارزها داشته باشد.

  افزایش میزان پذیرش رمزارزها در اقتصاد دنیا عامل اصلی رشد قیمت انها معرفی شده است. در روز گذشته بانک سیتی گروپ که یکی از مطرح ترین شرکتهای مالی و بانکی در دنیا است خبر از مشارکت در مبادله قراردادهای اتی بیت کوین داد.

این بانک یکی از مهمترین بانکهای دنیا است و پذیرش بیت کوین در این بانک تحول بزرگی برای فعالان این عرصه ایجاد می کند. اما در سوی دیگر سکه نگرانی بانکهای مرکزی در مورد عدم نظارت بر بازار رمز ارزها و استفاده زیاد از انها در فعالیتهای مجرمانه مطرح می شود.

در ماه های اخیر چندین محموله بزرگ رمز ارز در کشورهای برزیل و بربتانیا از گروه های مجرم توقیف شد و چندین گروه اقدام به هک سرمایه های الکترونیک شرکتهای فعال در بازار  رمز ارز کردند.

کوین هالت یکی از تحلیل گران بازار رمز ارزها در این مورد نوشت: «نمی توان انتظار داشت روند حرکت نظام مالی و پولی دنیا به سمت دنیای دیجیتال متوقف شود ولی می توان انتظار داشت که نظارت بر این بازار افزایش یابد. بدون شک فارغ ازگروه های خاصی که به دلیل داشتن سرمایه های کلان و اطلاعات خاص در این بازار سود زیادی کسب کردند، دیگر سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خصوصی خواهان حفاظت از سرمایه های خود هستند و از طرح های مرتبط با ضابطه مند شدن فعالیت در بازار رمز ارزها حمایت می کنند.»

کد خبر: ۱۰۴٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha