۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
همکاری مداوم دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم
معاون پارلمانی دولت تاکید کرد

همکاری مداوم دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم

معاون پارلمانی دولت سیزدهم از ادامه دار بودن همکاری دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسینی، در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص رأی اعتماد و تعامل میان مجلس و دولت گفت: از روز شنبه (۳۰ مردادماه) که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد، نمایندگان با دقت مسائل را بررسی می کنند. علاوه بر اینکه وزرا در همه کمیسیون ها شرکت کرده، دیدگاه ها، سوابق کاری و برنامه های خود را مطرح کردند، در صحن علنی موافق و مخالف نیز مطالب خود را بیان کردند و تنها ۳ وزیر بودند که مخالف نداشتند.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم گفت: روند بررسی وزرای پیشنهادی نشان از جدیت مجلس دارد؛ در قانون اساسی نیز گفته شده که رئیس جمهور پیشنهاد می دهد و با رأی نمایندگان، وزرای پیشنهادی تصدی وزارتخانه ها را عهده‌دار می شوند.

وی تاکید کرد: مباحث در منظر مردم نیز مطرح است و جلسات بررسی صلاحیت وزرا را دنبال می کنند که این نوعی روشنگری و ارتقای بینش مردم است.

حسینی افزود: با همکاری خوبی که وجود دارد نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی خواهند داد تا بتوانیم در هفته دولت کار خود را شروع کنیم. قطعاً تعامل و همکاری مجلس و دولت محدود به تایید وزرا نمی شود و در مسائل مختلف از جمله بررسی لوایح و طرح ها، همکاری، همدلی و همراهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند، اظهار داشت: اکنون همه از نیروهای انقلابی هستیم و باید کمک کنیم مشکلات حل شود، در حال حاضر مشکلات فراوانی داریم و آشفتگی در برخی حوزه ها از جمله بهداشت، معیشت و اقتصاد وجود دارد. همه این مسائل با همکاری دو قوه روز به روز کاهش می یابد.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت لازم است یادی از شهدای والامقام از جمله شهیدان باهنر و رجایی داشته باشیم. دو دولتمردی که در تراز انقلاب اسلامی بودند و بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز به عنوان الگو و نمونه مدنظر هستند. آنها ساده زیست، صادق، شجاع و پیگیر کار مردم بودند و در مقابل امام متواضع؛ امیدواریم دولتمردان همواره آنها را اسوه خود قرار دهند.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha