۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
۹۰ درصد ناوگان و تجهیزات معادن زنجان فرسوده است
رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان:

۹۰ درصد ناوگان و تجهیزات معادن زنجان فرسوده است

زنجان- منصوری، رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم توجه به ظرفیت های معدنی در زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد ناوگان و تجهیزات معادن استان فرسوده است. 

ولی الله منصوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این استان ۳۵۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۲۴۰ معدن فعال است. 

وی بر لزوم توجه به ظرفیت های معدنی در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد ناوگان و تجهیزات معادن استان فرسوده است. 

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در سالجاری معادن غیر فعال زنجان فعال می شود، گفت: توجه به این مهم باعث افزایش اشتغال در بخش معدن می شود. 

منصوری با بیان اینکه مشکلات صادرات سنگ های ساختمانی و نما باید مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، ابراز داشت: باید به حفظ بازار صادراتی سنگ های ساختمانی توجه شود.

وی افزود: نبود بازار مناسب، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، کافی نبودن تعداد واحدهای فرآوری و بالا بودن قیمت تمام شده از مشکلات واحدهای استخراج معادن در استان است. 

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه مهمترین سنگ های ساختمانی استان زنجان شامل سنگ گرانیت منطقه حاجی سیران و زنجان و منطقه ابهر و خرمدره می باشد ،افزود: همچنین سنگ تراورتن بیشتر در منطقه دندی متمرکز است و نبود زیرساخت های معدنی برای جذب بازارهای داخلی و خارجی هم از دیگر مشکلات معادن در استان است.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha