۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سر و سامان گرفتن بازار نهاده‌های دامی در گرو افزایش توزیع و عرضه است
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان:

سر و سامان گرفتن بازار نهاده‌های دامی در گرو افزایش توزیع و عرضه است

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: اگر دولت به دنبال سر و سامان گرفتن بازار نهاده‌های دامی است باید عرضه و توزیع را افزایش دهد.

به گزارش بازار، حسین رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اشاره به پیشنهادات خوب دکتر ساداتی نژاد بیان کرد: هر جا بخش دولتی بخواهد کاری را در انحصار درآورد، مشکلاتی مانند رانت را خواهد دید و در نهاده های دامی نیز رانت، انحصار و قیمتهای خارج از تقاضا نیز وجود دارد و راه حل آن اصلاح نظام عرضه و پای کار آمدن بخش خصوصی است.

رئیسی در رادیو گفت و گو با ابراز امیدواری از حل مشکلات تولیدکنندگان در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای اجرایی کارها یک اراده جدی نیاز است.

همچنین مهندس مجید موافق قدیری ریاست هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان، با بیان اینکه ارز۴۲۰۰ تومانی راهکار خوبی برای ارزان کردن کالاها نیست گفت: اگر دولت به دنبال سر و سامان گرفتن بازار نهاده های دامی است باید عرضه و توزیع را افزایش دهد.

موافق قدیری ضمن اشاره به حدود ۴۵ هزار تن مصرف روزانه انواع نهاده های دامی در کشور بیان کرد: عطش بازار هنوز گرفته نشود و جو روانی همچنان وجود دارد.

وی گفت: اگر قرار باشد ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و قیمت نهاده ها با ارز آزاد حساب شود قطعا سرمایه در گردش تولیدکنندگان تحت تاثیر قرار می گیرد و لذا باید بخشی از ما به التفاوت ارز دولتی با آزاد در قالب سرمایه در گردش به دست تولید کنندگان برسد و همچنین دولت سیزدهم می تواند تا یکسال برخی هزینه هایی که سازمان های دولتی از تولیدکنندگان دریافت می کنند، نگیرند.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha