۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
 آینده بازار جهانی انواع کفش به روایت آمار| ۴۸ درصد جوانان از پوشیدنی های هوشمند استفاده می کنند
داستان کفش های هوشمند ومولد برق

آینده بازار جهانی انواع کفش به روایت آمار| ۴۸ درصد جوانان از پوشیدنی های هوشمند استفاده می کنند

در حالیکه کارشناسان ارزش ۶۴۰ میلیارد دلار برای بازار جهانی کفش در ۲۰۳۱ برآورده کرده اند، کفش های هوشمند به سرعت در حال رشد است به طوری که الان ۴۸ درصد جوانان دنیا از کفش و پوشاک هوشمند استفاده میکنند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: تکنولوژی های نوین و هوش مصنوعی در جزئی ترین مسائل زندگی بشر نفوذ کرده است و به سرعت تمام وسایل موجود در اطراف ما در حال هوشمند شدن هستند. به طوری که این هوشمند سازی حتی به پوشاک ما نیز رسیده است و طی سال های اخیر شاهد عرضه کفش ها هوشمند در بازارهای جهانی بوده ایم که راحتی و مطابق مد روز بودن از اصلی ترین ویژگی های این دست از کفش های هوشمند است. در واقع این کفش های هوشمند در جهت یابی، شمردن گام ها و محاسبه کالری مصرف شده و مواردی از این قبیل به فرد کمک می کند و امروز تولید کننده مطرح کفش در پی بکارگیری چنین تکنولوژی های در تولیدات خود هستند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص بدهند.

به گفته کارشناسان حجم کل کفش های مورد استفاده تا سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۸ درصد رشد کند و به ۳۱۰ میلیون جفت برسد

این در حالی است که بر اساس گزارشات منتشر شده در حال حاضر ۴۸ درصد از جمعیت جوانان جهان از پوشیدنی های هوشمند از جمله کفش، ساعت و... استفاده می کنند.

کارشناسان می گویند: اگرچه در سطح جهانی، کفش های هوشمند یک بازار نوظهور است اما انتظار می رود در خطوط صنعت اصلی خود رشد کند. به طوری که حجم کل کفش های مورد استفاده تا سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۸ درصد رشد کند و به ۳۱۰ میلیون جفت برسد. بنابراین می توان گفت با رشد صنعت، بازار  کفش های هوشمند نیز رشد کند.

تولید کنندگان در حال ساخت کفش های هوشمند برای افراد نابینا، افرادی که دچار آلزایمر، اوتیسم، آسیب های مغزی و غیره هستند تا مکان آنها را ردیابی کنند

کفش های هوشمند؛ ابزاری برای ردیابی افراد نابینا 
البته تولید کفش هوشمند محدود به کفش هایی مطابق با سلیقه جوانان نیست و طبق بررسی های صورت گرفته از بازار جهانی، یک روند در حال انجام است که تولید کنندگان در حال ساختن کفش های هوشمند برای افراد نابینا، افرادی که دچار آلزایمر، اوتیسم، آسیب های مغزی و غیره هستند تا مکان آنها را ردیابی کنند. از سوی دیگر کفش های هوشمند به مسیری رفته اند که با تبدیل انرژی از حرکت پا تولید برق می کنند و لذا چنین نوآوری هایی باعث می شود بازار کفش های هوشمند با سرعت بالایی رشد کند.

به طوری که گزارشات منتشر نشان می دهد که تا سال ۲۰۳۱ کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، کانادا، مکزیک، آلمان، فرانسه و غیره همچنان به رشد مداوم خود در این بازار ادامه خواهند داد و انتظار می رود بازارهای نوظهور مانند آسیای جنوب شرقی، هند و چین نیز به دلیل افزایش زیرساخت ها و استفاده از محصولات، سهم قابل توجهی در این بازار داشته باشند.

رشد ۱ و نیم برابری بازار جهانی کفش از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱
از سوی دیگر در بخش تولید کفش به غیر از کفش های هوشمند، آمده است که بازار  جهانی کفش در سال ۲۰۱۶ تقریباً ۳۴۶ میلیارد دلار ارزش داشته و در سال ۲۰۲۰ به ۴۱۱ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب می توان گفت در این بازه زمانی ۴ ساله به طور متوسط رشدی به میزان ۳.۵ درصد را تجربه کرده است.

علاوه بر این در بخشی دیگر از گزارش برآورد شده است که بازار جهانی انواع کفش بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ تقریباً ۱.۵ برابر رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۳۱ به ارزشی حدود ۶۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که  ۳۶ درصد تقاضای بازار جهانی مربوط به آمریکای شمالی است.

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده کفش های ورزشی ۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲  ارزش گذاری شده است

ارزش ۸۳ میلیارد دلاری بازار جهانی کفش های ورزشی تا ۲۰۲۲
همچنین در این گزرش آمده است که بر اساس نوع محصول، کفش های ورزشی ۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲  ارزش گذاری شده است و انتظار می رود این محصول از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ سریعترین رشد یعنی ۴.۴ درصد را به ثبت برساند. به گفته کارشناسان افزایش آگاهی در مورد سلامتی و تناسب اندام منجر به افزایش تقاضا برای کفش های ورزشی می شود. علاوه بر این، افزایش محبوبیت رویدادهای ورزشی جهانی، مانند بازی های مشترک المنافع، المپیک و مسابقات فیفا، تقاضای محصولات را افزایش داد.

این در شرایطی است که علاوه بر فروش حضوری، طی سال های اخیر برندهای جهانی کفش حضور خود را در شبکه های اجتماعی پررنگ کرده اند تا وفاداری مشتری را جلب کرده و محصولات شخصی تری به آنها ارائه دهند. به همنی دلیل بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که فروش آنلاین کفش به سرعت در حال رشد است و ارزش بازار آن ۲۱.۴ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده است.

ارزش ۸ میلیارد دلاری بازار کفش های طبی و درمانی در ۲۰۲۰ | آمریکا؛ بزرگترین بازار کفش در جهان
د
ر بخش دیگری از گزارش آمده است: فروش کفش های طبی و درمانی در سال ۲۰۲۰ معادل ۸.۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ به طور میانگین سالانه به میزان  ۵ درصد رشد کند. این در حالی است که کارشناسان می گویند: افزایش فزاینده بیماری ها و اختلالات مربوط به پا  مانند فاشیای کف پا، ساییدگی زانو، آرتریت، آسیب پا و مچ پا، میخچه و کف پای صاف به دلیل استفاده از کفش های نامناسب، عامل اصلی حرکت بازار رو به جلو است. به طوری که به گفته انجمن پزشکان متخصص کودکان آمریکا در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۷ درصد از مردم این کشور با اختلالات پا و مسائل مربوط به آن روبرو شده اند. این در حالی است که ایالات متحده دارای بزرگترین بازار کفش در جهان است و درآمد آن بالغ بر ۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بوده است و از سوی دیگر هزینه کردن بیشتر مصرف کنندگان برای خرید کفش در سال های اخیر واردات ایالات متحده را افزایش داده است.

پیش بینی می شود صنعت کفش ورزشی چین در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار برسد که بیش از ۱۰ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد

تا ۲۰۲۵ چین ۱۰ درصد بازار جهانی کفش ورزشی را به خود اختصاص می دهد
یکی دیگر از کشورهای با تولید بالا چین است که در واقع به عنوان بزرگترین تامین کننده کفش برای ایالات متحده محسوب می شود و بیش از ۵۰ درصد از کل واردات کفش آمریکا در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.

در واقع بر اساس گزارشات منتشر شده بازار کفش چین یکی از بزرگترین بازارها است و در سال ۲۰۲۰ ارزش بازار چین به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که کارشناسان می گویند: هزینه های مصرف کنندگان داخلی و خارجی و همچنین بزرگی حجم بازار داخلی کشور چین باعث می شود بازار کفش چین از سایر آسیا متمایز شود.

علاوه بر این، پیش بینی می شود صنعت کفش ورزشی چین در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار برسد که بیش از ۱۰ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha