۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
ذخیره سدهای خراسان رضوی به ۳۹ درصد رسید
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ذخیره سدهای خراسان رضوی به ۳۹ درصد رسید

مشهد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در بخش سدها حجم کل مخازن استان یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است که با توجه به کاهش بارندگی این حجم اکنون ۳۹ درصد است.

محمد علایی به بازار گفت: سال قبل در این ‌تاریخ افزون بر ۷۰ درصد سدها پر بود و عدد ذخیره‌ آن به ۹۹۶ میلیون مترمکعب می‌رسید اما امسال به دلیل کاهش بارش‌ها این رقم به ۴۸۵میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به آمار بارندگی‌ها در سال جاری آبی از اول مهر امسال ۹۹در سطح کل استان ۹۷ میلی‌متر بوده است اظهار کرد: این عدد در زمان مشابه اش در سال گذشته میلی‌متر بوده است یعنی ۶۵ ‌درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داشتیم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد:  این استان یکی از بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیرزمینی کشور را دارد به‌طوری‌که کسری منابع آب‌های زیرزمینی آن تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب و افت یک متری سطح آب‌های زیرزمینی رسیده است.

وی بیان کرد: رودخانه هریرود که منبع تغذیه سد دوستی به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین آب شهر مشهد و بخش کشاورزی شهرستان سرخس است امسال کمترین میزان آورد را داشته به‌طوری‌که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ میزان آورد رودخانه هریرود به سد دوستی ۱۶ میلیون مترمکعب بود اما امسال به کمتر از ۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha