۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
 ۲۰۰ طرح قالی بافی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۰۰ طرح قالی بافی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود

زاهدان - ابراهیمی، مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طی تفاهم نامه منعقد شده قرار است تعداد ۲۰۰ کسب و کار مرتبط با شغل قالی بافی در استان راه اندازی شود.

زهرا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به دنبال، تفاهم نامه ای که میان سرمایه گذاران خارج از کشور و دفتر امور بانوان منعقد شده  تعداد ۲۰۰ کسب و کار مرتبط با رشته قالی بافی در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: رنگرزی گیاهی، بافنده خانگی (قالیباف)، نخ ریسی ، رنگ آمیزی،  نقشه فرش، طراحی سنتی فرش، تولید ابزار بافت فرش و آموزش فرش بافی از جمله این کسب و کارها محسوب می شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اجرای این تفاهم نامه در دستور کار قرار دارد، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و راه اندازی کارگاه قالی بافی از جمله اقدامات امور بانوان استانداری در استان است.

وی تصریح کرد: توجه و حمایت از مشاغل نام برده، می‌تواند به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و گامی موثر در توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچسشتان باشد.

ابراهیمی گفت: از آنجاییکه، فرش بافی قدمتی کهن در سیستان و بلوچستان دارد، توسعه کسب و کارهای مرتبط با آن می تواند،سبب رونق مجدد صنعت فرش بافی در استان شود.

  

کد خبر: ۱۰۴٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha