۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
 ادوات صید و صیادی گران و بی کیفیت است
رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران:

ادوات صید و صیادی گران و بی کیفیت است

بابلسر- قلی پور، رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد ادوات صید و صیادی وارداتی است، گرانی و کیفیت نداشتن را از جمله مسائل بیان کرد.

مهرداد قلی پوردر گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۹۰ درصد ادوات و تجهیزات صید و صیادی وارداتی است، افزود: تجهیزاتی نظیر لامپ، کابل، سیم بوکسل، لوازم یدکی و غیره وارداتی و از کشورهای مختلف است.

وی اظهار داشت: به جز چکمه، بادگیر بقیه تجهیزات و ادوات وارداتی بوده و به اسم اجناس درجه یک عرضه می شود در حالی کیفیت اجناس درجه چندم را ندارند.

وی ادامه داد: قیمت محصول درجه یک از ما گرفته می شود اما به دلیل آنکه نظارتی صورت نمی گیرد، بازرگان کالای درجه چندم را عرضه می کند.

قلی زاده یادآور شد: مصرف ادوات صیادی به دلیل کیفیت پایین آن بالا است و اگر به عنوان نمونه جنس باکیفیت داشته باشیم می توان پنج تا شش ماه با آن کار کرد.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران گرانی بیش از ۱۰۰ درصدی آلات و ادوات صیادی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: نرخ ماهی متناسب با افزایش تورم و ادوات نیست.

وی با اظهار اینکه صید ماهیان کیلکا از اول تیرماه در استان آغاز شده است، گفت: از نظر میزان صید شبیه مدت مشابه در سال های قبل است.

قلی زاده تصریح کرد: صید ماهی کیلکا انتظاری است و باید در پایان فصل صید به جمع بندی در این بخش برسیم.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha