۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
عرضه صکوک اجاره سهام ۱۰ هزار میلیارد ریالی گروه توسعه اقتصادی تدبیر
از ششم شهریور انجام می‌شود؛

عرضه صکوک اجاره سهام ۱۰ هزار میلیارد ریالی گروه توسعه اقتصادی تدبیر

صکوک اجاره سهام شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری عرضه می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت گروه دارویی برکت تأمین کند.

او توضیح داد: این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ لغایت دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

ابوترابی در خصوص ارکان انتشار این اوراق بیان کرد: صکوک اجاره سهام مذکور از طریق شرکت کارگزاری پارسیان به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی آبان پنجم (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

او در خصوص شیوه ضمانت این اوراق توضیح داد: جهت تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های بهساز کاشانه تهران، توسعه و عمران امید و گروه دارویی برکت توثیق شده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha