۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان اولویت نخست بانک‌ها / اسکان موقت زلزله‌زدگان در فضاهای مسقف
استاندار خراسان شمالی دستور داد:

پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان اولویت نخست بانک‌ها / اسکان موقت زلزله‌زدگان در فضاهای مسقف

بجنورد- استاندار خراسان شمالی تأکیدکرد: پرداخت تسهیلات به مردم مناطق زلزله‌زده استان باید در اولویت نخست بانک‌ها باشد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان خبر از اسکان موقت مردم مناطق زلزله‌زده ساکن در چادرها را داد و افزود : این اسکان موقت تا دو هفته آینده در کانکس‌ها یا مدارس صورت می‌پذیرد اما قبل از آغاز فصل سرما باید تمامی واحدهای مسکونی در این مناطق ساخته شود .

وی گفت : در سه شهرستان‌های زلزله‌زده (جاجرم ، گرمه ومانه و سملقان ) با حضور نماینده‌های تام‌الاختیار بانک‌ها ،مردم و فرمانداران پرونده پرداخت تسهیلات جهت تسریع امور مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

استاندار خراسان شمالی گفت: هرچند تاکنون به دلایل نقص پرونده‌ها یا عدم مراجعه مردم عملیات اجرایی این پرداخت‌ها به‌هیچ‌عنوان متوقف نشده است .

شجاعی تصریح کرد : همکاری سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره )جهت کمک‌های بلاعوض برای مردم مناطق زلزله‌زده مطلوب بوده اما جهت تسریع امور کمک‌های ستاد فرمان امام ،بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران را نیز اخذ خواهیم کرد.

اخذ پرداخت تسهیلات به ۷۵۹ واحد مسکونی
وی با تأکید بر اینکه به دنبال تحویل منازل ارزان‌قیمت با بهترین کیفیت هستیم ، افزود : فعلاً مصوبه ۷۵۹واحد مسکونی جهت پرداخت تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده را از هیات دولت اخذ کرده‌ایم درحالی‌که تقاضای پرداخت تسهیلات برای ۱۱۰۰واحد را داشتیم که به‌زودی این مصوبه را هم اخذ خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: به‌رغم تصویب ۵۸میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۰میلیارد تومان هم تسهیلات ارزان‌قیمت برای مناطق زلزله‌زده در هیات دولت، همچنان به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم.

شجاعی با تأکید بر اینکه تمام امور باید در زمان‌بندی اعلام‌شده انجام شود، افزود : مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای هر بحران یا حادثه‌ای از قبل آمادگی‌های لازم را داشته باشند تا مردم بیش از این متحمل درد و ناراحتی نشوند.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha