۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
محصولات و ظرفیت‌های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها معرفی نشده است
سفیر ایران در ارمنستان:

محصولات و ظرفیت‌های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها معرفی نشده است

زنجان- سفیر ایران در ارمنستان گفت: هنوز به نحوه شایسته ای محصولات و ظرفیت‌های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس بدخشان ظهوری شامگاه سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده هیات تجاری زنجان از سوی اتاق بازرگانی مفید و مطلوب و می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی اظهار کرد: بازدید از استان همجوار و مرزی ارمنستان با ایران نیز می‌تواند از برنامه‌های این هیات باشد.

سفیر ایران در ارمنستان گفت: ارمنستان کشوری حاصلخیز، کوهستانی و پرآب است که همین مهم زمینه کار مشترک در بخش مرتع داری، دامپروری، کشاورزی و شیلات را فراهم کرده است.

ظهوری تاکید کرد: بازار کشور ارمنستان بازاری رقابتی است و در عین حال جدا از ظرفیت‌های بازار این کشور، دروازه ورود به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا و پلی به جهان خارج است.

وی افزود: ارمسنتان با ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و سه هزار ساله بوده و همواره در همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و …، همکاری مطلوبی با ایران داشته و ارامنه زیادی در ایران زندگی می‌کنند که همه به خوشنامی معرف هستند.

سفیر ایران در ارمنستان ابراز داشت: حضور در بازارهای تجاری این کشور با نقشه راه و متفادوت باشد، نتایج کار مطلوب خواهد بود، چرا که همه شرایط لازم برای حضور ایران در بازار ارمنستان مهیا شده است.

ظهوری تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تجاری مشترک در سطح مطلوب و معرفی محصولات تولیدی ایران می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری‌های تجاری در آینده را فراهم کند.

وی افزود: متاسفانه هنوز به نحوه شایسته ای محصولات و ظرفیت‌های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان معرفی نشده است.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر اینکه بدون شک باید ظرفیت‌های همکاری استان زنجان و کشور ارمنستان احصا و متناسب سازی شود، تصریح کرد: تولید مشترک دو طرف یکی از موضوعات مهم همکاری می‌تواند قلمداد شود، همچنین فراهم سازی زمینه حضور و سرمایه گذاری ارامنه در استان زنجان به صورت مشترک نیز می‌تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha