بخش خصوصی در دوره جدید به تغییر استراتژی نیاز دارد
رئیس مجمع واردات ایران:

بخش خصوصی در دوره جدید به تغییر استراتژی نیاز دارد

رئیس مجمع واردات گفت: باید در دوره جدید، بخش خصوصی خود را برای تغییر آماده کنند و استراتژی‌های مناسب در نظر بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، تا چند روز دیگر هیات دولت کار خود را شروع خواهد کرد. با توجه به برنامه‌های وزرا و رئیس‌جمهوری، به نظر می‌رسد سیاست‌های اقتصادی متحول خواهد شد. علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات ایران می‌گوید: بخش خصوصی نیاز به تغییر استراتژی دارد. بدون در اختیار داشتن درک درست و قریب به‌واقع از تغییرات زمانه، نمی‌توانیم شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشورمان باشیم و این مهم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم خودمان را از پیش‌فرض‌های ذهنی قبلی آزاد کنیم و  اندیشه و آگاهی خود را نسبت به خود و محیط اطرافمان افزایش دهیم.

مناقبی می‌گوید: دولت سیزدهم کار خود را شروع کرده و تا چند روز دیگر وزرا از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت. در واقع کشور در آستانه تحولاتی جدید است که طبیعتاً بخش اقتصادی را نیز تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

مناقبی ادامه می‌دهد: در کنار مسائل داخلی، در عرصه بین‌المللی هم تحولاتی در حال شکل گرفتن است و فعالان اقتصادی، روزهای جدیدی را خواهند دید که قطعاً با ایام پیشین تفاوت‌های ماهوی زیادی خواهد داشت.

رئیس مجمع واردات ادامه می‌دهد: به دلیل این تغییرات قریب‌الوقوع، فعالان اقتصادی و به‌ویژه بخش خصوصی باید خود را آماده تغییر و تحول کنند و استراتژی‌های مناسب و جایگزین را برای آن در نظر بگیرد.

او تاکید می‌کند: متأسفانه چند دهه است که بسیاری از مسئولان و تصمیم‌سازان، در حوزه تولید و تجارت می‌گویند طرفدار رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند ولی وقتی عملکرد و دستاوردهای آن‌ها را بازبینی و ارزیابی می‌کنیم، کمترین نشانه‌ای از حمایت واقعی دیده می‌شود. توقع از دولت سیزدهم این است که دست افرادی که جز فرسایش بخش خصوصی، ثمر و نتیجه‌ای نداشته‌اند را از حوزه اقتصاد و تجارت و ارز کوتاه کند و به‌جای آن‌ها شاهد حضور افراد پویا و توانمند باشیم.

به گفته رئیس مجمع واردات سرمایه از جایی که نوسان، تلاطم، به‌هم‌ریختگی و بی‌انضباطی وجود دارد، دور می‌شود.

مناقبی تاکید می‌کند: برای حمایت از تولید داخلی و تجارت رسمی، باید شرایطی را برای فعالان اقتصادی فراهم شود تا بتواند حداقل برای یک بازه زمانی ۱۰ ساله برنامه‌ریزی کرده و بر ثبات و پایداری دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های دولتی تکیه کند. این واقعیت، نشان‌دهنده نوع جهت‌گیری‌های آتی است. باید استراتژی و رویکردها به سمتی باشد که منحنی رشد کشور، روند صعودی شده و تلاطم تصمیم‌گیری‌ها پایان پذیرد.

او تاکید می‌کند: تشکل‌های تخصصی حوزه اقتصاد باید زودتر خود را برای دره جدید اقتصاد آماده کنند و با اصلاح استراتژی و رویکرد، بتوانند جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور به دست آورند.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha