۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
هنوز مصوبه افزایش قیمت نان در اصفهان اجرایی نشده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هنوز مصوبه افزایش قیمت نان در اصفهان اجرایی نشده است

اصفهان- هادیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: هنوز مصوبه افزایش قیمت نان از سوی سازمان صمت به نانوایی‌ها ابلاغ نشده است و از این رو این مصوبه هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

ولی الله هادیان در گفت‌وگو  با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه استانداری اصفهان، افزایش ۲۰ تا ۲۸ درصدی قیمت نان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: البته در هر شهرستان بر اساس نظر فرمانداری این نرخ نوسان دارد.

وی با بیان اینکه ابلاغ مصوبه افزایش قیمت نان پس از اعلام نظر فرمانداری هر شهرستان بر عهده سازمان صمت است، تصریح کرد: اصلاح و افزایش قیمت نان باید در فروردین ماه سالجاری انجام می‌شد اما بنا به دلایلی به زمان دیگری موکول شد.

افزایش اجاره بها و حقوق در نانوایی‌ها
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در افزایش قیمت نان همه جوانب مصرف کننده و تولید کننده در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که بخش زیادی از نانوایی‌های استان اصفهان در فضای اجاره‌ای فعالیت دارند و در کنار آن شاهد افزایش قیمت قبوض خدماتی و همچنین حقوق و دستمزد نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین فرصت ابلاغ قیمت نان باید از اول مرداد ماه این امر اجرایی می‌شد، ادامه داد: این در حالی است که هنوز در این زمینه ابلاغیه‌ای صورت نگرفته است.

تخلف گران فروشی در نانوایی های اصفهان
هادیان با بیان اینکه در برخی از مراکز تولید نان شاهد تخلفات گران فروشی هستیم، ادامه داد: برای مثال در برخی از نانوایی‌ها که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند به بهانه استفاده از کنجد نان را گران‌تر می فروشند که این امر خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه نانوایی‌های سنگکی کمترین تخلفات را داشته‌اند، اضافه کرد: همه فعالان در زمینه تولید این نان، نان کنجدی را به قیمت مصوب به فروش می‌رسانند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت نان تولید شده در استان اصفهان همواره مورد توجه بوده است، ابراز داشت: اخیراً شاهد افزایش کیفیت نان در استان بوده‌ایم و انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha