۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
وزارت خارجه باید از سیاست محض به مسیر اقتصادی تغییر ریل دهد
نماینده مردم تهران در مجلس:

وزارت خارجه باید از سیاست محض به مسیر اقتصادی تغییر ریل دهد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سیاست ایران هراسی تنها از طریق گسترش روابط با کشورهای دیگر از بین می‌رود، گفت: وزارت خارجه باید از سیاست محض به مسیر اقتصادی تغییر ریل دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی شریفیان با انتقاد از اینکه وزارت امور خارجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مجموعه‌ای به طور کامل سیاسی و با برد کم در فعالیت دیپلماتیک تبدیل شده بود، گفت: برای مقابله با تحریم‌ها و رفع اثر آنها وقت آن رسیده که این وزارت‌خانه از شکل سیاسی محض به یک مجموعه تسهیل کننده ارتباطات اقتصادی با همسایگان و دیگر ملل و دولت‌های جهان تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه توسعه روابط  و تقویت و گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه در دولت سیزدهم باید تقویت شود، افزود: تا بتوانیم از طریق این همکاری ها شرایط مطلوب تری در افزایش میزان تبادلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم و نباید فرصت این ارتباطات و تعاملات بیش از این سوزانده شود.

دبیر فراکسیون دیپلماسی اقتصادی محور مقاومت و همسایگان ادامه داد:  وزارت امور خارجه ایران باید علاوه بر آنکه از فرصت‌های موجود بهترین بهره را می برد بلکه می بایست به ایجاد فرصت‌های جدید هم روی بیاورد تا هم بخش دولتی و هم خصوصی بتوانند از رهگذر فرصت های ایجاد شده به بالا بردن حجم ارتباطات اقتصادی بپردازند.

وی تاکید کرد: سیاست ایران هراسی که غرب سال‌هاست بر علیه کشورمان ایجاد کرده تنها از طریق گسترش روابط با کشورهای دیگر از بین می‌رود و ظرفیت های بسیار زیادی برای گسترش این ارتباطات وجود دارد که مغفول مانده است.

شریفیان با اشاره به اینکه توسعه روابط بر اساس اسناد تفاهم همکاری مورد تاکید نظام و اجرای صحیح آنها با در نظر گرفتن منافع ملی می‌تواند موجب افزایش امنیت و ثبات در منطقه شود و این هنر وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: ارتباط عمیق تر با کشورهای محور مقاومت را نباید از یاد ببریم و این کشورها دارای نقاط اشتراکی راهبردی فراوانی با ما هستند که در بزنگاه‌های مختلف سیاسی و امنیتی و اجتماعی قابل تکیه است.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha