۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
 طرح «واردات در ازای صادرات خودرو» غیر عالمانه است
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

طرح «واردات در ازای صادرات خودرو» غیر عالمانه است

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طرح «واردات در ازای صادرات خودرو» را یک طرح غیرعالمانه توصیف کرد و افزود: متاسفانه در این طرح، آنچه که باید هدف باشد گم شده است.

به گزارش بازار، دادفر از طرح مجلس با عنوان «واردات در ازای صادرات خودرو» انتقاد و اظهارکرد: اگر ما ساختار سیاسی اقتصاد خودرو و صنایع خودرویی را اصلاح کنیم بحث واردات و صادرات خودرو هم درست خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه صادرات خودرو از ایران به اندازه ای نیست که بتوان به ازای آن خودرو وارد کشور کرد افزود: اگر این طرح خیلی کارشناسی شده هم باشد و عملی شود این سوال مطرح می شود که قرار است چه خودرویی صادر کنیم و در کدام بازارها و با کدام کشورها رقابت کنیم!؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تذکر این نکته که در سال ۲۰۳۰ دیگر خودرویی با سوخت فسیلی در اروپا تولید نخواهد شد گفت: وقتی ما از این مسائل آگاهی نداریم و توجه نمی کنیم نتیجه اش همین طرح ها می شود.

دادفر تصریح کرد: ما حتی در تأمین تقاضای داخلی خودرو هم مشکل داریم و با قرعه کشی و با تاخیر، خودروها را به مردم تحویل می دهیم آن وقت چه چیز را می خواهیم صادر کنیم!؟

وی افزود: متأسفانه مسئولان ما ارزشی برای تقاضای بازار قائل نیستند و به خاطر همین است که اینگونه طرح ها را ارائه می کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تولید خودرو را نمی توان متوقف کرد گفت: متوقف شدن تولید خودرو بیکاری صدها هزار نفر را به دنبال دارد لذا در وضعیتی که قرار داریم باید تولید کنیم اما در عین حال این مسیر باید اصلاح شود تا خودروسازان هم مجبور به تولید خودرو با ضرر و زیان زیاد نباشند.

دادفر درمورد قیمت گذاری خودرو معتقد است که دخالت دولت و مجلس در قیمت گذاری به هر شکلی بدترین نوع دخالت است چراکه دخالت دولت در هر زمینه ای، صنعت را زمین زده و مردم را بیچاره کرده است.

وی طرح «واردات در ازای صادرات خودرو» را یک طرح غیرعالمانه توصیف کرد و افزود: متاسفانه در این طرح، آنچه که باید هدف باشد گم شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو متذکر شد: نمایندگان مجلس وعده غیرعلمی دادند که خودرو را ارزان می کنیم و متاسفانه روی این وعده ایستادند وعقب نشینی هم نمی کنند درصورتیکه باید قیمت را آزاد کنند و خودروسازی را از این حالت افولی و سرازیری نجات دهند.

دادفر آزادسازی واردات خودرو را یک امر ضروری و رایج در دنیا دانست و گفت: واردات یک موضوعی است که در تطبیق با تولید و درآمدها حتماً باید انجام شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha