۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
توسعه گلخانه‌ها راهکار حفظ اشتغال در بخش کشاورزی چهار محال و بختیاری است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه گلخانه‌ها راهکار حفظ اشتغال در بخش کشاورزی چهار محال و بختیاری است

شهرکرد- حسینی، پژوهشگر بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت بحرانی خشکسالی در این استان، گفت: توسعه گلخانه‌ها راهکار حفظ اشتغال در بخش کشاورزی استان است.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خشکسالی در چهارمحال و بختیاری موجب خارج شدن قسمت وسیعی از اراضی کشاورزی از زیر کشت شده است، گفت: طی پژوهش های انجام شده خشکسالی در این استان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: افزایش دمای هوا در این استان و تغییر کردن وضعیت آب و هوایی اجازه بارش برف های سال های گذشته را در این استان نمی دهد و کشاورزی در این استان بامشکل تامین آب مواجه شده است.

پژوهشگر بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت کشاورزی در بسیاری از مناطق استان از جمله دشت های بروجن، فرادنبه و... بحرانی شده است.

حسینی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها راهکار حفظ اشتغال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است، تاکید کرد: توسعه گلخانه ها  می تواند تولید را افزایش دهد و درآمد کشاورزان را چند برابر کند.

وی تاکید کرد: بهره گیری مناسب از آب، افزایش تولید، کیفیت بالای محصولات کشاورزی، بازار پسندی بالای محصولات و... از مهمترین مزایای احداث گلخانه در اراضی کشاورزی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: حمایت های دولت در این زمینه باید افزایش یابد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات قرار دارد و نزدیکی به خورشید از مهمترین ظرفیت ها برای بهره بری مناسب در گلخانه ها به شمار می رود.

حسینی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری این ظرفیت را دارد که به قطب تولیدات محصولات گلخانه ای کشور تبدیل شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha