۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
اولویت نخست دولت و مجلس، حمایت از تولید کشور باشد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اولویت نخست دولت و مجلس، حمایت از تولید کشور باشد

سیداحسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در بحث رونق و توسعه تولید با نقطه اوج فاصله داریم اما روند کنونی می تواند ما را به آن نقطه برساند، به شرطی که اولویت نخست دولت و مجلس بحث حمایت از تولید کشور باشد، در این شرایط تحریم ها اثرگذار نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نام گذاری سال جدید تحت عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: به طور حتم در شرایط کنونی لازمه بهبود وضعیت کشور، تنها توسعه اقتصادی است که این مهم تنها با رونق و جهش تولید صورت می گیرد.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را سال رونق تولید اعلام کرد و انصافا در یک سال اخیر اقدامات خوبی برای تقویت تولید و رونق این بخش صورت گرفت، این در حالی است که کشور در این مدت با شدید ترین تحریم ها روبه رو بوده است.

وی گفت: در سال های اخیر بحث اقتصادی یک قصه پر غصه شده بود که مسئولان مربوطه اقداماتی برای بهبود آن صورت نمی دادند، زیرا ساختار نهادی، اداری و اقتصادی کشور اجازه این امر را نمی داد، اما خوشبختانه در حوزه تولید با وجود اعمال تحریم ها و سختی در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و امور تولیدی، بخش تولید به خوبی عمل کرد.

علوی ادامه داد: عملکرد مثبت بخش تولید آنجا خود را نشان می دهد که در شرایط کنونی بسیاری از کشورها به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکل تأمین محصولات بهداشتی و کالاهای اساسی مواجه هستند، اما در ایران تمام کالاها به راحتی یافت می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:قطعا در بحث رونق و توسعه تولید با نقطه اوج فاصله داریم اما روند کنونی می تواند ما را به آن نقطه برساند، به شرطی که اولویت نخست دولت و مجلس بحث حمایت از تولید کشور باشد، در این شرایط تحریم ها اثرگذار نخواهد بود، زیرا عملا کشور در برابر این اقدامات آبدیده شده است و ما می توانیم به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

کد خبر: ۱۰٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha