۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
توسعه زیرساخت‌های انرژی عراق، فرصت طلایی برای بخش خصوصی ایران
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

توسعه زیرساخت‌های انرژی عراق، فرصت طلایی برای بخش خصوصی ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه زیرساخت‌های صنعت آسیب دیده برق عراق، فرصت طلایی به ویژه برای بخش خصوصی ایران است.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی افزود: در ۴۰ سال گذشته به بخش خصوصی ایران میدان داده شد که در صنعت برق صاحب فناوری و دارایی شود از این رو فعالان بخش خصوصی می‌توانند این فرصت طلایی را ایجاد کنند و این ظرفیت را به آن‌سوی مرزها ببرند و طرح‌هایی را تعریف کنند که روزبه‌روز منجر به بهبود زیرساخت‌های انرژی عراق شود.

وی اضافه کرد: این اقدام، اهداف بسیار مطلوبی برای ایران به همراه خواهد داشت: نخست اینکه می‌توانیم شغل فراوان برای صنعت برق و بنگاه‌های ایران ایجاد کنیم و با توسعه صنعت برق عراق می‌توانیم خودمان را در آنجا بازتعریف کنیم، دوم اینکه صنعت انرژی عراق می‌تواند درآمد ارزی خوبی نصیب کشور کند.

صالحی گفت: در عین حال می‌توانیم صادرات برق به عراق هم داشته باشیم. باتوجه‌به بازار عراق، صادرات خدمات فنی مهندسی ایران هم رشد می‌کند. البته ما نتوانستیم مسئولان را راضی کنیم که نوع ارتباط با کشورها را براساس اقتصاد برنامه‌ریزی کنند. بخش خصوصی می‌تواند نقش بزرگی در تبیین و توسعه ارتباطات بین‌المللی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha