اینترنت کم هزینه با تسریع در راه اندازی اینترنت ملی قابل تحقق است
نماینده مردم تهران در مجلس:

اینترنت کم هزینه با تسریع در راه اندازی اینترنت ملی قابل تحقق است

نماینده مردم تهران گفت: شیوع کرونا و تغییر نظام ارتباطی مردم در جهان از حضوری به مجازی قطعاً بر میزان فعالیت‌ها و اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اثر گذاشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی شریفیان در خصوص اولویت‌هایی که دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در پیش بگیرد گفت: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و با توجه به گسترش روزافزون فرصت‌ها و تهدیدات ناشی از این فضا باید برای نظام‌مندی و ساماندهی این حوزه برنامه‌ریزی جدی و اساسی شود.

وی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاع‌رسانی یا به‌اصطلاح اینترنت ملی را یکی از دیگر اولویت‌های حوزه فناوری ارتباطات دانسته و گفت: برای رونق کسب‌وکارهای مبتنی بر فضای مجازی باید زیرساخت‌های شبکه اطلاع‌رسانی ملی که بتواند امکان ارتباطی امن، پرسرعت و حتی رایگان را در اختیار مردم بگذارد ایجاد شود و وزیر ارتباطات باید در این زمینه برنامه داشته باشد تا بتواند با همراهی دیگر دستگاه‌ها عقب‌ماندگی این پروژه مهم ملی را چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری جبران نماید.

عضو فراکسیون دانش‌بنیان مجلس افزود: حمایت از فعالان عرصه وب در داخل کشور و تقویت دستاوردهای داخلی این عرصه مهم و اثرگذار در کنار نظارت و رسیدگی قانونی به مطالبات فعالان این عرصه هم بسیار مهم است و باید به توسعه ظرفیت‌ها در این حوزه توجه جدی شود.

وی تأکید کرد: شیوع کرونا و تغییر نظام ارتباطی مردم در جهان از حضوری به مجازی قطعاً بر میزان فعالیت‌ها و اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اثر گذاشته است و این وزارتخانه باید با تطبیق خود با شرایط جدید بیش از گذشته زمینه بهره‌مندی مردم از شیوه‌های نوین ارتباطی را فراهم آورد.

شریفیان ادامه داد: این وزارتخانه نقش کلیدی در ایجاد و حفظ استقلال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور دارد و با توجه به‌سرعت حرکت علم و فناوری مرتبط با حوزه ارتباطات، باید هرچه سریع‌تر عقب‌ماندگی موجود را جبران کند و امروز وزارت ارتباطات نیازمند تحول و به روزرسانی روندها و فرایندهاست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آقای دکتر زارع پور با رای حداکثری مجلس در راس این وزارتخانه قرار گرفته و آن را به اهداف مهم و عالیه در نظر گرفته شده برساند.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha