۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
اعطای تسهیلات واردات شناورهای رمپ‌دار به بخش‌خصوصی
سازمان بنادر و دریانوری کشور اعلام کرد

اعطای تسهیلات واردات شناورهای رمپ‌دار به بخش‌خصوصی

با اعلام سازمان بنادر و دریانوردی کشور، به شرکت‌های بخش‌خصوصی که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز شماره ثبت سفارش واردات شناورهای رمپ‌دار باشند، تسهیلات داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از صدور مجوز و اعطای تسهیلات به بخش‌خصوصی برای خرید شناورهای رمپ‌دار خبر داد.

به منظور تامین ناوگان دریایی کشور در دریای خزر و کاهش تبعات ناشی از برخی محدودیت‌ها برای صادرات و ترانزیت کالاهای صادراتی ایران از طریق مرزهای زمینی به کشورهای آسیایه میانه، به شرکت‌های متقاضی از بخش‌خصوصی که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شماره ثبت‌سفارش واردات شناورهای رمپ‌دار موسوم به رو-رو باشند، تسهیلات از محل منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی کشور تعلق می‌گیرد.

اعطای این تسهیلات، پس از موافقت اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم و درخواست اتاق ایران مبنی بر ضرورت راه‌اندازی خط ناوگان دریایی رو-رو در دریای خزر، صورت گرفت و بنا بر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، پس از دریافت مشخصات شرکت‌های متقاضی دریافت تسهیلات برای خرید شناورهای رو-رو، مراحل اخذ مجوز و اعطای تسهیلات به شرکت‌های واجد شرایط در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha