۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کاهش پروازها در تعطیلات کرونایی

کاهش پروازها در تعطیلات کرونایی

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی و پروازها در تعطیلات کرونایی اخیر به نسبت ماه قبل خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، روز ۲۸ مرداد امسال همزمان با روز عاشورا، ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب ۵۶/۶ و ۵۷/۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین روز سه شنبه ۲۶ مرداد در فرودگاه کیش، ۳۲ پرواز (شامل ۱۶ پرواز ورودی و ۱۶ پرواز خروجی) انجام شد درحالیکه شنبه ۳۰ مرداد، بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، ۱۶ پرواز شامل ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی انجام شد که این میزان کاهش ۵۰ درصدی پروازهای فرودگاه کیش را نشان می‌دهد.

در فرودگاه مشهد نیز روز شنبه ۳۰ مرداد و در آخرین روز تعطیلات کرونایی ۲۶ پرواز ورودی داخلی، ۲۲ پرواز خروجی داخلی، ۲ پرواز ورودی خارجی و ۳ پرواز خروجی خارجی و مجموعاً ۵۳ پرواز انجام شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهرهای مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پروازها کرد.

با این اقدام، پروازها تا حدود یک سوم کاهش پیدا کرد، اما این میزان، در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی ۲ پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و امکان توقف هر دو پرواز وجود نداشت که در نتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

متوسط پروازهای فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در روزهای عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، ۱۷۰ پرواز در روز بود که آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت زمان مشابه در ماه گذشته ۶۹ درصد کاهش پرواز و ۷۲ درصد کاهش مسافر در این فرودگاه داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی هم از کاهش ۶۵ درصدی مسافر و ۶۲ درصدی پرواز در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد خبر داده است.

محمود امانی بنی با اشاره به ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس این ابلاغیه مبنی بر محدودیت‌های سفر در پیک پنجم کرونا در کشور و تقلیل ۵۰ درصدی پروازها، از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه، پروازهای فرودگاه مشهد به کمتر از ۶۵ درصد کاهش یافته و در پروازهای خارجی هم تا ۸۳ درصد کاهش مسافر و پرواز داشتیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha