هدفگذاری برای افزایش ۸۰ درصدی صادرات به سوریه
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه اعلام کرد

هدفگذاری برای افزایش ۸۰ درصدی صادرات به سوریه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه از هدفگذاری برای افزایش ۸۰ درصدی صادرات به سوریه خبر داد.

به گزارش بازار، کیوان کاشفی افزود: برنامه‌ریزی برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال ۱۴۰۰ انجام شده که در صورت تحقق این هدفگذاری، رشد ۸۰ درصدی صادرات را در مقایسه با سال قبل شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در چهار ماه اول امسال، ۶۶ میلیون دلار کالا به سوریه صادر شده، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دمشق در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط وزارت اقتصاد سوریه صادر شده و شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

کاشفی اهمیت این نمایشگاه را برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌ها و محصولات تولیدی کشور ایران در این نمایشگاه به وجود آمده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به لغو شدن نمایشگاه اکسپو ۶۲ دمشق توسط دولت این کشور، گفت: بلافاصله اقدامات لازم جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر نمایشگاهی دمشق را آغاز نمودیم که امیدواریم با اخذ مجوزهای مربوط و تخصیص مشوق‌های صادراتی برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه، بتوانیم اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در سوریه، آبان ماه برگزار کنیم.

وی از مذاکرات فشرده و مداوم مسئولان دو کشور برای تسریع در امر حمل و نقل بین ایران و سوریه، افزایش پروازها، امکان انجام تبادلات مالی بین بانک‌ها و صرافی‌های دو کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد با استقرار دولت جدید شاهد کوشش‌های بیشتر برای اجرای تفاهم نامه‌های منعقده اقتصادی بین دو کشور باشیم.

کاشفی از تدوین برنامه مستقل بلندمدت برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه و مشارکت در طرح‌های مختلف عمرانی و بازسازی در این کشور با حمایت سازمان توسعه صادرات ایران خبر داد و این حوزه را برای تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور مهم و تاثیرگذار دانست.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha