۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
بازگشت ارز حاصل از صادرات تمهید جدید دولت| گام اول برداشته شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازگشت ارز حاصل از صادرات تمهید جدید دولت| گام اول برداشته شد

سمنان- جعفرزاده، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازگشت ارز حاصل از صادرات تمهید دولت سیزدهم، اقدامی شایسته است، گفت: گام نخست برای تعیین تکلیف تعهدات ارزی برداشته شده است.

مجتبی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به سخنان رئیسی در زمینه بازگردانی ارز ناشی از صادرات، تاکید کرد: این امر به نظر می رسد در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار گرفته و قرار است موانع این حوزه رفع شود که اقدامی در خور توجه برای درآمدزایی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مدت ها بود که تعیین تکلیف ارزهای ناشی از صادرات علی رغم ابلاغ از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ به صورت جدی با موانع روبرو می شد، افزود: دولت اعلام کرده که اقدامات عملی و تشویقی برای توسعه صادرات و بازگردانی ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور پیگیری شود و این نشان می دهد که گام نخست تحقق بازگشت این ارزها برداشته شده است.

ضرب العجل جواب نمی داد
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت باید بر روی شناسایی و برطرف کردن موانع موجود در رفع تعهدات ارزی تمرکز کند، ابراز داشت: بازگشت ارز به واسطه تلاطم های اقتصادی با چالش هایی روبرو شده بود که به نظر می رسد عزم دولت برای رسیدگی به آنها جدی است.

جعفرزاده بیان کرد: همانطور که دولت اعلام کرده اعتبارسنجی دقیق و اخذ تضامین متناسب با تعهدات، در رفع تعهدات ارزی موثر است و این نشان می دهد که دولت اهمیت ثبات ارزی و به خصوص توجه به صادرات را درک کرده و برای آن برنامه دارد.

وی با بیان اینکه برخورد قهریه و قضایی با صادرکنندگان علی رغم تعیین ضرب العجل در واقع جواب نمی داد، گفت: حالا دولت اعلام کرد که انجام اقدامات قضایی برای رفع تعهدات ارزی، آخرین راهکار باشد و این نشان می دهد که قرار است در امر تولیدگران سهولت هایی را نیز شاهد باشیم که قطعا صادر کننده را نیز به بازگرداندن ارزهای صادراتی تشویق و از تخلفات جلوگیری می کند.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha