۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
نبود سرمایه در گردش مهم ترین چالش بخش خصوصی است
مدیرعامل صنایع غذایی هانان خراسان شمالی:

نبود سرمایه در گردش مهم ترین چالش بخش خصوصی است

بجنورد- مدیرعامل صنایع غذایی هانان در مرکز خراسان شمالی نبود سرمایه در گردش را چالش اساسی بخش خصوصی دانست و گفت: در صورت داشتن سرمایه در گردش می‌توانیم تولید و نیروی کار را پنج برابر افزایش دهیم.

محمدعلی پاکسیما در گفتگو با بازار؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات واحد تولیدی صنایع غذایی ( چیپس میوه و بسته‌بندی خشکبار) را نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و اظهار داشت: این مجموعه که در زمینه تولید میوه خشک فعالیت می‌کند تاکنون برای بیش از ۱۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار ایجاد شغل و درآمد کرده است که در صورت داشتن سرمایه دو میلیارد تومانی این تعداد را به ۱۰۰ نفر افزایش‌خواهیم داد.

وی ظرفیت اسمی این واحد را ۳۰۰ تن میوه خشک دانست و افزود: از سه هزار تن میوه‌تر، ۳۰۰ تن میوه خشک می‌تواند تولید کرد که در این واحد میوه‌هایی ازجمله پرتقال، سیب، هلو، توت‌فرنگی، آناناس، کیوی، انبه و... خشک و بسته‌بندی می‌شوند.

مدیرعامل صنایع غذایی هانان در مرکز خراسان شمالی درباره صادرات این محصولات به خارج از کشور نیز گفت: این محصولات به کشورهایی از جمله، آذربایجان، آمریکا، فرانسه، سویس، کشورهای عربی، عمارات و... صادر می‌شود.

پاکسیما ادامه داد: با وجود بازار خوب صادرات، متاسفانه به دلیل نبود سرمایه آن طور که باید نتوانسته‌ایم مقدار لازم را تولید کنیم و این باعث شده بازار صادرات را به‌نوعی از دست دهیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha