۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
ضرورت تجدیدنظر سازمان تأمین اجتماعی در میزان حقوق از کار افتادگان
مقتدایی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد؛

ضرورت تجدیدنظر سازمان تأمین اجتماعی در میزان حقوق از کار افتادگان

نماینده مردم اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و معاون اول وی، خواستار رسیدگی تأمین اجتماعی به وضعیت حقوقی از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری این سازمان شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور و معاون اول وی خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی شد.

متن نامه نماینده مردم اصفهان در مجلس به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی

جناب آقای دکتر مخبر

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضرید، افرادی در کشور هستند که بر اثر حادثه از کار افتاده شده اند و تحت پوشش بیمه می باشند. برای مثال فردی بر اثر سانحه کارگری، چشم و بینایی خود را از دست داده و  دیگر امکان کار ندارد و تعداد سنوات آن به انداره ای نیست که قابل توجه باشد و بر این اساس مستمری پایین و غیرقابل توجهی دریافت می کنند.

از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه بیش از پیش دولت محترم می باشند و در هر صورت نباید کارگر خدومی که به واسطه یک آسیب و یا حادثه کاری دیگر توان کار ندارد، امروز به واسطه حقوق اندک، دچار مشکلات معیشتی باشد و سازمانهای بیمه ای همچون تامین اجتماعی نیز در محاسبه حقوق، به آنان توجه لازم را نداشته باشد. چون این قبیل افراد عملا نمی توانند کار دومی هم برای خود مهیا نمایند. اینجانب به عنوان نماینده ملت بر این باورم که  متاسفانه صدای اعتراض این عزیزان شنیده نشده و اهتمام لازم در مجموعه های بیمه ای جهت حمایت از این قبیل بازنشستگان به عمل نیامده است.

در همین راستا از جنابعالی خواهشمندم دستور لازم را جهت حمایت از این قشر عزیز صادر فرمایید تا سازمان تامین اجتماعی و در صورت لزوم سازمان برنامه و بودجه کشور، در نحوه محاسبه و میزان حقوق آنان تجدید نظر نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نمایم.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha