چین پردآرمدترین بازیکن صنعت بازی| رایانش ابری در خدمت بازار بازی چین
«بازار» گزارش می دهد

چین پردآرمدترین بازیکن صنعت بازی| رایانش ابری در خدمت بازار بازی چین

با توجه به رشد صنعت بازی، اکنون چین به عنوان یکی از پردرآمدترین کشورها در حوزه صنعت بازی شناخته شده که با دیجیتالی شدن این صنعت را دگرگون کرده است.

 بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بر اساس گزارش «بیزنس وایر» چین یکی از پردرآمدترین بازیکنان بازارهای صنعت بازی شناخته شده است. به طوری که چندین شرکت بین المللی یا با به دست آوردن سهام در فروشندگان چینی بازی یا با حمایت تیم های بازیکنان حرفه ای وارد این بازار شده اند. یکی از دلایل اصلی رشد صنعت بازی در چین، افزایش سریع محبوبیت بازیهای ورزشی الکترونیکی eSports است، به طوری که بخش رقابتی از صنعت بازی که در آن بازیکنان مختلف در مسابقات بازی شرکت می کنند در حالی که کل مسابقات بازی بصورت آنلاین پخش می شود. از این رو انتظار می رود بازار بازی چین در دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ با ۱۴ درصد رشد نرخ مرکب سالانه را ثبت کند.

با آماده شدن شرکتهای چینی برای پذیرش فرصتهای تجاری ناشی از دیجیتالی شدن جهانی، شرکتهای منطقه از تحول دیجیتالی در سراسر چرخه محصول به ویژه برای افزایش بهره وری تولید خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، در ماه مه ۲۰۱۹، Tencent Holdings (تنسنت) استراتژی های اینترنتی صنعتی خود را در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی اکوسیستم دیجیتال در کون مینگ چین ارائه کرد به طوری که این استراتژی کل چرخه محصول بازی را از فعالیت های طراحی، تحقیق و توسعه تا توزیع و خدمات پس از فروش پوشش میدهد.

نوسازی شبکه های کابلی نیز محرک بالقوه ای در جهت رشد بازار بازی چین است. با اتخاذ DOCSIS ۳ ( نوعی مودم کابلی)، که سرعت بارگیری تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را افزایش میدهد، اپراتورهای کابلی خدمات بازی ابری با عملکرد بالا را در چین ارائه می دهند

با توجه به این که این کشور سرانجام به ارایه بازیهای ویدئویی جدیدی از Tencent، بزرگترین ناشر بازیهای ویدیویی جهان، پس از ۱۰ ماه مسدود شدن توسط دولت، اجازه می دهد، از این رو پیش بینی می شود که بازار چین پس از رکود در سال ۲۰۱۸، دوباره رونق بگیرد. از طرفی انتظار می رود که تنظیم کننده های چینی مجوز سالانه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بازی جدید را صادر کنند.

علاوه بر این، رشد سریع مینی بازی ها در داخل برنامه های تلفن همراه، مانند وی چت، بدون نیاز به نصب برنامه دیگری، شاهد استقبال سریع و رشد صنعت بازی چین است.چرا که این مینی بازی ها، خواهان زیادی را در سراسر کشور جذب کرده است. همچنین، نوسازی شبکه های کابلی نیز محرک بالقوه ای در جهت رشد بازار بازی چین است. با اتخاذ DOCSIS ۳ ( نوعی مودم کابلی)، که سرعت بارگیری تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را افزایش میدهد، اپراتورهای کابلی خدمات بازی ابری با عملکرد بالا را در چین ارائه می دهند.

علاوه بر این، شیوع روزافزون زیرساخت های ابری، محاسبات، ذخیره سازی و منابع ارتباطی فراوانی را به شیوه ای مطمئن، مقرون به صرفه ارائه می دهد. برنامه های مختلف بازی از این منابع محاسبات ابری استفاده می کنند، زیرا خدمات بازی یکی از سریع ترین بخش های چین در زمینه رایانش ابری است. تأثیرات کووید ۱۹ منجر به تاخیر در حوزه تبلیغات بازی و کاهش دامنه آن شد که انتظار می رود با وجود که همه گیری بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته اما مشاغلی که زیرساخت آنها بر اساس فروش تبلیغات آنلاین و خریدهای درون بازی است کمتر مورد آسیب قرار گرفته و این همه گیری به طور اساسی میزان درآمد حاصل از فروش تبلیغات و خریدهای درون بازی را تغییر داده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha