۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
پروژه های برقابی در رودخانه های غرب مازندران اجرا می شود
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

پروژه های برقابی در رودخانه های غرب مازندران اجرا می شود

تنکابن- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: پروژه های برق آبی در حاشیه رودخانه های غرب استان و سه شهرستان منطقه اجرا می شود.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موضوع سیلاب و مدیریت رودخانه‌ها اظهار داشت: بعد از سیلاب سال 97 اقداماتی نظیر ساماندهی و دیواره سازی رودخانه ها انجام شده اما همچنان کارهایی باقی مانده است.

وی افزود: به علاوه استفاده از ظرفیت های رودخانه برای بهره برداری تفریحی و تفرجی بعد از ایمن سازی از برنامه های آتی بوده که در برنامه قرار گرفته است و در این زمینه نشست ها ی با مدیریت شهرستان ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و پروژه هایی در حال تعریف است .

یخکشی گفت: یکی از ظرفیت های بالقوه منطقه وجود پتانسیل انرژی برقابی است که مطالعات آن صورت گرفته و پروژه هایی در منطقه و سه شهرستان غرب مازندران پیش بینی شده و در حال برگزاری فراخوان سرمایه گذاری است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران یادآور شد: توسعه انرژی پاک ، علاوه بر حفظ محیط زیست ، موجب توسعه اشتغال و تولید نیز می شود.

وی در پایان اضافه کرد : با توجه به پیش بینی طرح های مختلف به ویژه برنامه احداث زیرساخت تامین آب و آبرسانی ، این طرح ها به لحاظ بزرگی و ابعاد آنها ، منابع مالی زیادی می خواهد برای این منظور با رایزنی ها و پیگیری هایی که به اتفاق نماینده مردم منطقه در مجلس از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وی گفت:مد نظر است از منابع فاینانس داخلی و استفاده از تسهیلات اعتباری بانک ها استفاده کنیم و طرح ها را سرعت دهیم و در این راستا گام های اولیه برداشته شده و مکاتباتی از طرف وزارت نیرو به برنامه و بودجه صورت گرفته است و در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۰۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha