۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کسری مخازن آب زیرزمینی از مرز ۱.۱ میلیارد مترمکعب گذشت
تامین آب شرب ۳.۵ میلیون نفر با آب ارس

کسری مخازن آب زیرزمینی از مرز ۱.۱ میلیارد مترمکعب گذشت

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب کسری تجمع آب‌های زیرزمینی در استان وجود دارد که می‌خواهیم در ۱۵ سال آینده جبران کنیم و دشت‌ها را به حالت نرمال و استاندارد بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده امروز در جمع مدیران این شرکت اظهار کرد: هر سال ۲۲ مارس که امسال مصادف با ۳ فروردین ۹۹ است، روز جهانی آب نامگذاری شده و شعار امسال «آب تغییر اقلیم و مسوولیت اجتماعی» است.

وی افزود: برنامه‌هایی را برای سازگاری با اقلیم باید تدارک ببینیم و همه مردم در این سازگاری مسوولیت دارند که باید به ایفای آن بپردازند.

غفارزاده بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردمی، نخبگان، خبرنگاران و اهالی رسانه در این ارتباط تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ابراز داشت: ۹۰ درصد آب معمولا در کشاورزی صرف می‌شود و ما در سال ۹۸ توانستیم این میزان آب مصرفی کشاورزی را تأمین کنیم و هیچ صنعتی به خاطر کمبود آب تعطیل نشد.

این مسوول تأکید کرد: آب زیربنای توسعه و رشد و در مجموع زیربنای حیات و مایعی غیرقابل تولید است، در نتیجه باید در حفظ و نگهداری آن تلاش و به درستی مصرف کنیم.

وی با اشاره به افت ذخایر سفره‌های آب‌های زیرزمینی متذکر شد: برای تعادل‌بخشی اقداماتی انجام گرفته و در سال‌های گذشته شیب افت ملایم‌تر شده است، امیدواریم به‌تدریج بتوانیم این شیب را ثابت نگه داشته و کم کم به سمت مثبت شدن شیب ذخایر زیرزمینی برویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب کسری تجمع آب‌های زیرزمینی در استان وجود دارد که می‌خواهیم در ۱۵ سال آینده جبران کنیم و دشت‌ها را به حالت نرمال و استاندارد بازگردانیم.

کد خبر: ۱۰٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha