۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
۴۷۸ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران شمال پرداخت شد
رئیس سازمان چای شمال:

۴۷۸ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران شمال پرداخت شد

رشت- رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۴۷۸ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران شمال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان چای، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز چین سوم برگ سبز چای از باغات شمال کشور، اظهار کرد: پیش بینی شده حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن برگ سبز برداشت شود.

وی به برداشت روزانه ۸۰۰ تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: از ابتدای برداشت برگ سبز چای در اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن برگ سبز از باغات شمال کشور برداشت و خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۵۵ درصد برگ‌های سبز خریداری شده از چایکاران از نوع درجه یک است، گفت: ارزش برگ‌های خریداری بیش از ۵۹۵ میلیارد تومان است.

وی همچنین به میزان پرداخت مطالبات چایکاران اشاره و با بیان اینکه تاکنون ۸۱ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، اضافه کرد: این میزان معادل ۴۷۸ میلیارد تومان است.

جهانساز ادامه داد: از این میزان دولت حدود ۹۰ درصد سهم خود و کارخانجات نیز حدود ۷۰ درصد سهم خود را پرداخت کرده‌اند که تلاش می‌شود تا مابقی مطالبات چایکاران دریافت و به حساب آنها واریز شود.

وی با تأکید بر اینکه چین باکیفیت به چایکاران توصیه و تأکید شده است، اظهار کرد: امسال کارخانجات چایسازی بیش از ۲۲ هزار تن چای خشک تولید کرده‌اند.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      0 0
      سلام به شما مسوولین محترم از روستای مهربن واقع درسه کیلومتری سیاهکل گیلان باشما صحبت میکنم 5 سال پبش 10 هکتار از زمینها ی چایکاری وخانه باغهای اجدادی 90 ستله ما توسط دادگستری واطلاعات نادرست منابع طبیعی به یک اقای تهرانی فروخته شده واون شخص پولدار زمین رو داره تغییر کاربری میده لطف رسیدگی کنید