۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه‌های وزرای پیشنهادی است
رئیس جمهور:

سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه‌های وزرای پیشنهادی است

رئیس جمهور اعلام کرد: برنامه دولت و وزرای پیشنهادی بر پایه اقتصاد مقاومتی، تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه علنی امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی که جهت بررسی برنامه‌های کلان دولت و وزرای پیشنهادی  برگزار شده است، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویارانش گفت: از حضور هیآت عزاداری که با رعایت مقررات بهداشتی، مراسم‌های مذهبی را برگزار کردند، تشکر مضاعف می‌کنم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت و برنامه های وزرای پیشنهادی و وقت گذاشتن در کمیسیون‌ها گفت: همچنین تشکر مضاعفی از رئیس مجلس و اعضای کمیسیون‌ها برای حرکت ابتکاری که در جهت شناخت برنامه‌های وزرای پیشنهادی صورت دادند و ارزشمند بود، دارم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کلان دولت عنوان کرد: خداوند منان را شاکریم که دل‌های مردم عزیز ایران را هدایت فرمود و توفیق عظیم خدمت و بار سنگین امانت را به بندگانی از دل مردم سپرد تا در آستانه قرن ۱۵ هجری شمسی و تکیه بر اصیل‌ترین شعارهای نهضت خمینی کبیر (ره) و رهنمودهای رهبر حکیم امانتدار اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی در ملک قائم آل محمد (ص) و زمینه‌ساز جهش به سوی ایران قوی باشیم.

رئیسی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و بار امانت جز با هدایت الهی و عنایت ائمه اطهار (ع) و عزم پولادین برای تحول به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و تحول‌خواهی جز با پیروی از اسلام اصیل و حکم رکین ولایت فقیه به پیشرفت منتهی نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه افزود: اکنون هنگامه حرکتی جهادی، شجاعانه، حکیمانه و مردمی است که با استفاده از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکت عمومی و همراهی و همدلی مجلس انقلابی و نمایندگان مردم در چارچوب سند تحول دولت مردمی، زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: این برنامه‌ها بر پایه محورهای بنیادین پنج گانه شامل ۱- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ۲- تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، ۳- اقتصاد مقاومتی، ۴- تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، ۵- توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام است.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha