۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ سد در دوره مدیریت
وزیر پیشنهادی نیرو عنوان کرد

تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ سد در دوره مدیریت

محرابیان، وزیر پیشنهادی نیروی دولت سیزدهم افزایش ظرفیت تامین منابع آب از طریق تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ سد را از برنامه‌های خود برای تامین آب مورد نیاز کشور اعلام کرد.

به گزارش بازار، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، «علی اکبر محرابیان» را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

در برنامه پیشنهادی محرابیان برای اداره وزارت نیرو در بخش آب، آمده است: در حال حاضر ۱۹۵ سد به حجم مخزن ۵۳ میلیارد متر مکعب در حال بهره برداری است که با تکمیل و بهره برداری از ۳۰ سد دیگر ظرفیت تامین آب در کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

همچنین اصلاح روش‌های انتقال و توزیع آب کشاورزی از روش سنتی به روش لوله گذاری و احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سطح کشور به میزان ۱۲۵ هزار هکتار و صرفه جویی به میزان ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در دولت سیزدهم برای بخش آب کشور توسط وزارت نیرو به ثمر برسد.

مجموع مخازن سدهای کشور حدود ۵۳ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، افزایش چهار برابری داشته است.

در اول انقلاب حجم مخازن سدهای کشور ۱۳ میلیارد مترمکعب بوده است.

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از آب مخازن سدهای کشور به بخش کشاورزی، هفت درصد به بخش شرب و سه درصد نیز به بخش صنعت تخصیص داده می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن ایران در اقلیم خشک، تلاش می‌شود که با توسعه سدسازی، از ذخیره سازی آب به عنوان راهکاری برای مقابله با کم آبی استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha