۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
دومین دزدی هکرها از بازار رمز ارز در ماه اوت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

دومین دزدی هکرها از بازار رمز ارز در ماه اوت

در روز بیستم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها کاهش اندک قیمت را تجربه کرد ولی دزدی ۹۷ میلیون دلاری هکرها از این بازار برای دومین بار طی ماه جاری میلادی توجه رسانه ها را جلب کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازا ر رمز ارزها در مسیر تعدیل حرکت می کند و قیمتها در این بازار سیر نزولی دارد اگرچه سرعت کاهش ارزش در این بازار به دلیل انتشار خبرهای مختلف در مورد افزایش سطح پذیرش رمز ارزها در دنیا به خصوص در میان بانکهای بزرگ امریکایی و شرکتهای بزرگ خرده فروشی در این کشور  بسیار پایین است.

بررسی تحولات این بازار در روزهای اخیر نشان می دهد همچنان نگرانی در مورد مسایل امنیتی در بازار رمز ارزها وجود دارد و دو دزدی از بازار رمزارزها توسط هکرها در ماه اوت نشان دهنده ضعف بزرگی است که در بازار وجود دارد و باید به سرعت برطرف شود.

 در اولین ساعات کاری روز جمعه بیستم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین به ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳ هزار و ۵۰ دلار مبادله شد. در این روز قیمت هر XRP برابر با ۱.۱۶ دلار بود و دوج کوین با قیمت ۳۰ سنت در بازار جهانی به فروش رسید.

اما مهمترین خبری که در این روز تمامی رسانه های دنیا را درگیر کرده بود دزدی دیگری توسط هکرها از یک شرکت فعال در حوزه مبادله رمز ارز در کشور ژاپن بود. طبق گزارشهای موجود ارزش رمز ارزهای دزدیده شده توسط این گروه هکر برابر با ۹۷ میلیون دلار بود و این دومین بار طی یک هفته است که دزدی های بزرگی در بازار رمز ارزها  گزارش می شود.

ده روز قبل یعنی در روز دهم اوت امسال، هکرها بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز از شبکه «پولی نتورک» که یک شرکت مالی مرکزی است، دزدیدند ولی بعد از این با شرکت وارد مذاکره شدند و تقریبا تمامی مبلغ دزدیده شده را به شرکت باز گرداند.

اگرچه هنوز سرمایه هایی با ارزش ۲۰۰ میلیون دلار  در حساب شرکت قابل دسترس نیست زیرا هکرها رمز عبور  برای دسترسی به کیف پول های الکترونیک را تغییر داده اند و شرکت نمی تواند وارد آن حسابها شود.

شرکت لیکوید که یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه مبادله  رمز ارزها در ژاپن است در مورد این دزدی  بزرگ گفت: «تحقیقات در مورد این مساله ادامه دارد ولی به طور موقت تمامی فعالیتهای این شرکت در حوزه مبادله رمز ارزها متوقف می شود تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی دستیابی هکرها به کیف پول های الکترونیک و دزدی آنها به دست بیاید و امنیت در مبادلات برقرار شود.»

این شرکت از نظر حجم مبادلات روزانه رمز ارزها، در میان بیست شرکت بزرگ فعال در بازار جهانی قرار دارد و ظرف بیست و چهار ساعت گذشته ارزش مبادلات انجام شده در این شرکت برابر با ۱۳۳ میلیون دلار بوده است.

 کوین دسک در این مورد نوشت: «نگرانی در مورد امنیت سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بالا گرفته است ضمن اینکه ضرورت تامین امنیت سایبری در دنیای انلاین بیش از پیش حس می شود. اقتصاد دنیا در این روزها به سرعت به سمت توسعه استفاده از اینترنت و اقتصاد دیجیتال حرکت می کند و اولین و اصلی ترین کار در جهت تداوم این روند افزایشی تضمین امنیت در فضای انلاین است.»

 نگرانی در مورد امنیت سایبری و تاثیر آن روی سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها نه تنها در میان سرمایه گذاران بلکه در میان قانون گذاران هم افزایش یافته است ولی این  نگرانی تنها یک روی سکه است.

در روی دیگر سکه پذیرش رمز ارزها به عنوان وسیله مبادله یا فاکتوری مهم در اقتصاد آینده دنیا ادامه دارد. اخیرا بانک ولز فارگو اعلام کرده است حسابهای پس انداز بیت کوین برای مشتریان ثروتمند خود ایجاد می کند. پیش از این هم مورگان استنلی در مورد زمینه سازی برای ایجاد این حسابها خبر داده بود.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha