۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
ارزش ۱۵ میلیارد دلاری بازار جهانی محصولات ضد آفتاب تا پایان ۲۰۲۱| سهم ۳۵ درصدی ژاپن در شرق آسیا
بررسی بازار جهانی محصولات محافظ در برابر آفتاب

ارزش ۱۵ میلیارد دلاری بازار جهانی محصولات ضد آفتاب تا پایان ۲۰۲۱| سهم ۳۵ درصدی ژاپن در شرق آسیا

در حالیکه کارشناسان جهانی پیش بینی کرده اند ارزش بازار جهانی محصولات محافظ در برابر آفتاب تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیارد دلار می رسد، ژاپن در بازار شرق آسیا سهمی ۳۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بازار؛ گروه صنعت: صنایع بهداشتی و آرایشی از جمله صنایع پر رونقی است که به طور مستمر با افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان جهانی روبه رو است. یکی از این محصولات پر مصرف و با تقاضای بالا کرم ضد آفتاب است که تقاضا برای این محصول روندی صعودی دارد. به طوری که بر اساس پیش بینی ها صورت گرفته ارزش بازار جهانی محصولات محافظ در برابر آفتاب تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می کنند فروش این محصول تا سال ۲۰۳۱ سالانه به میزان ۶.۶ درصد رشد را رقم خواهد زد.

از سوی دیگر نگرانی روزافزون برای سلامتی و آگاهی در مورد عوارض جانبی محصولات مصنوعی و شیمیایی باعث افزایش تقاضا برای محصولات ارگانیک در کشورها توسعه یافته و در حال توسعه شده است. به همین دلیل محصولات مراقبت از پوست در برابر آفتاب با برچسب سبز در بین مصرف کنندگان رواج یافته است، که این امر باعث افزایش تولید جهانی محصولات ضد آفتاب شده است.

پیش بینی می شود ارزش محصولات محافظ پوست و مو در برابر آفتاب تا ۱۰ سال آینده سالانه رشدی ۲ درصدی داشته باشد

افزایش ۲ درصدی ارزش محصولات محافظ پوست و مو تا ۲۰۳۱
علاوه بر این محصولات محافظ در برابر آفتاب تنها منحصر به کرم های ضد آفتاب نیست و محصولات محافظ برای مو نیز در این میان رونق دارد و بر این اساس پیش بینی شده است ارزش محصولات محافظ پوست و مو در برابر آفتاب تا ۱۰ سال آینده سالانه رشدی ۲ درصدی داشته باشد.

بر اساس آمار منتشر شده در طی سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، تقاضا برای محصولات مراقبت از آفتاب به میزان ۵ درصد افزایش یافت. به گفته کارشناسان جهانی با توجه به اینکه ترجیح بالای مصرف کنندگان نسبت به محافظت طولانی تر از پوست همراه با مقاومت در برابر عرق و آب، یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه های آنها برای محصولات ضد آفتاب است و همین امر باعث افزایش تقاضای جهانی شده است. به این ترتیب تولیدکنندگان نیز با معرفی محصولات محافظتی چند منظوره و محافظتی که تغذیه کننده پوست هستند، بر تقاضای مصرف کنندگان تمرکز کرده اند.

سهم ۱۲ درصدی آمریکا از کل بازار جهانی محصولات ضد آفتاب
از سوی دیگر بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ بازار ایالات متحده آمریکا برای محصولات ضد آفتاب از کل بازار جهانی، ۱۲ درصد سهم داشته باشد و تا سال ۲۰۳۱ به میزان ۶.۵ درصد رشد را رقم بزند.

از سوی دیگر برآوردهای انجام شده نشان می دهد که صنعت محصولات محافظ در برابر آفتاب آلمان در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۷ درصد سهم خود را در بازار اروپا داشته باشد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در پنج کشور اول اروپایی، تقریبا نیمی از مصرف کنندگان یعنی ۴۹ درصد از آنها در تمام طول روز و در هنگامی که زیر نور خورشید هستند از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند و تقریباً یک چهارم آنها یعنی ۲۹ درصد جمعیت نیز از آن برای جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده می کنند

این در حالی است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در پنج کشور اول اروپایی، تقریبا نیمی از مصرف کنندگان یعنی ۴۹ درصد از آنها در تمام طول روز و در هنگامی که زیر نور خورشید هستند از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند و تقریباً یک چهارم آنها یعنی ۲۹ درصد جمعیت نیز از آن برای جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده می کنند.

سهم ۱۵ درصدی فرانسه از بازار محصولات ضد آفتاب اروپا
از سوی دیگر بر اساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته انتظار می رود فرانسه تا سال ۲۰۲۱ سهم ۱۵ درصدی از بازار اروپا را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که داده های منتشر شده حاکی از این است که تولید کرم های ضد آفتاب در بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به میزان ۴۳ درصد افزایش یافته است. این امر به این دلیل است که مصرف کنندگان غالبا از محافظ های ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده می کنند. همچنین برآورد می شود که بریتانیا ۱۴.۷ درصد از بازار اروپا را تا سال ۲۰۳۱ به خود اختصاص دهد و  سهم وی در این بازار سالانه به میزان ۴.۹ درصد در این بازار افزایش یابد.

بر اساس گزارشات منتشر شده تا پایان سال ۲۰۲۱، ژاپن بیش از ۳۵ درصد سهم بازار محصولات ضد آفتاب منطقه شرق آسیا را در اختیار خواهد داشت

سهم ۳۵ درصدی محصولات ضد آفتاب کشور ژاپن در بازار شرق آسیا
ژاپن یکی دیگر از کشورهایی است که مصرف محصولات محافظ پوست و مو در برابر آفتاب در آنجا بسیار بالا است. به طوری که بر اساس گزارشات منتشر شده تا پایان سال ۲۰۲۱، ژاپن بیش از ۳۵ درصد سهم بازار شرق آسیا را در اختیار خواهد داشت. این در شرایطی است که کارشناسان پیش بینی کرده اند که در یک دوره ده ساله یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ بازار ژاپن به میزان ۴.۵ درصد توسعه می یابد.

افت ۱۷ درصدی بازار جهانی کرم های ضد آفتاب در سه ماهه اول ۲۰۲۰
به گفته کارشناسان، تأثیر همه گیری ناشی از شیوع کرونا ویروس جدید، رشد صنایع مختلف را تغییر داده است و علیرغم اینکه تأثیر آن بر برخی صنایع شدید بوده است در برخی صنایع نیز افزایش فروش مداوم با وجود موانع در میان همه گیری گزارش شده است.

با این وجود گزارشات منتشر شده نشان می دهد که بازار جهانی کرم های ضدآفتاب در مارس ۲۰۲۰ شاهد افت ۱۷ درصدی بود و برندهای نامی در این حوزه، فروش فصل بهار خود را به دلیل شدت یافتن همه گیری کرونا ویروس از دست دادند. به این ترتیب در حالی که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۹، انتظار می رفت بازار جهانی محصولات محافظت در برابر آفتاب با رشد سالانه ۷ درصدی در دهه آینده افزایش یابد، فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ کند بود و بسیاری از فروشگاه ها بسته شدند.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha