۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
نمایندگی هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

نمایندگی هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

نمایندگی هاست یا میزبانی نمایندگی، یکی از اصطلاحات جدید در حوزه میزبانی وب است که می توان از آن در آمد کسب کرد و سرویس های مناسبی را با قیمت های اقتصادی خریداری کرد.

به گزارش بازار، نمایندگی هاست یا میزبانی نمایندگی، یکی از اصطلاحات جدید در حوزه میزبانی وب است که می توان از آن در آمد کسب کرد و سرویس های مناسبی را با قیمت های اقتصادی خریداری کرد. خرید نمایندگی هاست با توجه به گسترش سرویس های میزبانی در سطح وب، بسیار رونق یافته و افراد زیادی به سمت آن کشیده شده اند، چرا که از بسیاری از جهات یک گزینه بسیار مناسب به شمار می رود. امروزه کسب و کارهایی که وابسته به فضای اینترنتی هستند به شکلی گسترده درحال افزایش بوده و تقریباً تمامی مشاغل را در برگرفته اند. شاید شما هم تا به حال کلمات یا عباراتی مانند: هاست، سرور و نمایندگی هاست را شنیده باشید، اما هر کدام از این موارد چه کاربرد و کارایی دارند. ما در این مقاله به بررسی کاربرد نمایندگی هاست پرداخته و آن را به طور کامل تشریح می کنیم.

نمایندگی هاست:

برای آنکه بتوانیم مفهوم اصلی نمایندگی هاست و کاربرد آن را درک کنیم ابتدا باید بدانیم که نمایندگی های هاستینگ چه فعالیتی انجام می دهند. در ابتدای این مقاله باید اشاره کنیم که نمایندگی در فرهنگ عامی به معنی واحدی کسب‌وکاری است که می‌تواند از برندی خواص محصولاتی مشخص را دریافت کرده و آن را به مدیریت و گاهی حتی به نام خود به بازار عرضه کند.

این روند در بسیاری از بازارهای مطرح جهان و حتی بازارهای خرد متداول بوده و واگذاری نمایندگی امری عادی در بازارهای تجاری و صنعتی به شمار می‌رود.

نمایندگی هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد نمایندگی هاست در ایران یا خارج

خرید نمایندگی هاست از شرکت های هاستینگ داخل کشور، به شما قابلیت دسترسی به سرویس های میزبانی داخل یا خارج از کشور را در انواع مختلف می دهد. همانطور که می دانید امروزه هاست های زیادی برای خریداری وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان:میزبانی ابری، وردپرس، دانلود، سی پنل، دایرکت ادمین، لینوکس و ویندوز را نام برد. با خرید هاست نمایندگی می توان این سرویس ها را در یک پکیج بسیار مفید و جامع در اختیار داشت که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، توجیه اقتصادی زیادی برای شما خواهد داشت.

نکته:

 دقت داشته باشید که در بازار ارائه هاست هم، چنین مواردی وجود دارد. در حقیقت نمایندگی هاست به شرکت‌ها و افرادی اطلاق می‌شود که بسته‌های هاستینگ را از شرکت‌های معتبر (اصلی) خریداری می‌کنند و بعد اقدام به توزیع و ارائه آن‌ها در بازار کرده و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

در این روند خریداران اصلی بسته‌های هاستینگ، صاحب و ارائه‌کننده این هاست ها در نظر گرفته شده و این کار را معمولاً به نام برند خود انجام می‌دهند. هر چه بستۀ خریداری شده از سمت این افراد با قیمت اقتصادی تر و کاربری مناسب تری به بازار عرضه شوند، به همان میزان هم نمایندگی هاست شخص یا شرکت در بازار با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.   این روند خود یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در بازارهای آنلاین به شمار می‌رود.

رسلر مترادفی برای نمایندگی:

رسلر در حقیقت مترادف یا معادل همان کلمه نمایندگی است که شما برای خرید آن باید با شرکت‌هایی که این بسته‌های نمایندگی را ارائه می‌دهند تماس بگیرید. نمایندگی هاست می‌تواند برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار جذاب باشد. لازم به ذکر است که شما باید بسته‌های هاست خریداری شده را در پایان هر دوره تمدید یا به عبارتی دیگر شارژ کنید. در غیر این صورت تمامی امکاناتی که در اختیار شما قرار گرفته است غیر قابل دسترس می‌شود.  

مشخصات خاص و محدوده‌ای مشخص :

بعد از خرید بسته‌های نمایندگی هاست شما باید در نظر داشته باشید که هر کدام از بسته‌ها دارای مشخصات و البته منابعی محدود هستند. دقت داشته باشید که این محدودیت رابطه ای با میزان دسترسی شما به کنترل پنل ندارد بلکه تنها محدود به تعداد نفراتی است که می‌توانید میزبانی آن ها را در نمایندگی هاست خود قبول کنید.

مثال:

اگر شما بسته‌ای را خریداری کنید و قابلیت آن بسته به‌ عنوان نمایندگی هاست تنها بتواند پانزده نفر مشتری را پوشش دهد شما هرگز نمی‌توانید تعدادی بیشتر از ۱۵ نفر را میزبانی کنید. در این بخش باید متذکر شویم که محدودیت‌های داخلی این نمایندگی‌های هاست هم تا حد زیادی به شرکت‌های ارائه دهندۀ این بسته ها مربوط می شود.

چطور می‌توانم از بسته‌های نمایندگی هاست استفاده کنم:

در ابتدا باید خاطرنشان کنیم که تمامی بسته‌هایی که از سمت نمایندگی دریافت می‌کنید دارای اطلاعات و همین‌طور نحوه استفاده هستند. این اطلاعات به ‌طور کلی به وسیله ایمیل به دست شما می‌رسند. بعد از آنکه اطلاعات و شکل کاربری آن به وسیله ایمیل برای شما ارسال شد، شما می‌توانید بعد از وارد شدن به کنترل پنل اصلی آن، حساب‌هایی مشخص برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 همچنین داشتن نمایندگی هاست این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید تنظیمات مناسبی را برای مشتریان خود ایجاد کنید و از کنترل پنل اصلی تمامی روند کار را به شکلی مناسب و استاندارد مدیریت کنید.

نیاز به نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت:

در بسیاری از موارد شما در کنار داشتن کنترل اصلی نمایندگی هاست خود باید از نرم‌افزارهای حسابداری و البته مدیریت مشتری هم استفاده کنید. این نرم‌افزارها را می‌توانید بر روی بخش اصلی میزبانی خود نصب و اجرا کنید. این روند به شما کمک می‌کند که تمام مشتریان شما بتوانند به راحتی در این نرم‌افزار حساب‌هایی برای خود ایجاد کنند و دیگر نیازی به دخالت مستقیم و مستمر شما نداشته باشند.  

نمایندگی هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم‌افزارهای حسابداری و اتصال آن به درگاه‌های پرداخت:

شما با استفاده از نرم‌افزارهای گفته ‌شده می‌توانید به درگاه‌های واسطۀ بانکی هم متصل شده و از مشتری‌ها مبالغ خرید را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. این کار باعث می‌شود که بعد از واریز مبلغ، اطلاعات لازم برای شما ارسال ‌شده و سفارش مشتری هم در زمان مشخصی به او تحویل داده شود. این روند موجب می‌شود کار شما با نمایندگی هاست بسیار ساده ‌باشد و رابط کاربری مناسبی با آن پیدا کنید.

چرا به ‌صورت دستی برای مشتری‌ها حساب کاربری نسازیم؟

این امکان وجود دارد که برای مشتری‌ها به وسیله سی پنل مدیریتی که در اختیار داریم حساب کاربری بسازیم اما نکته آن‌جاست که با گسترش کسب‌وکار ارائه نمایندگی هاست به مشتری‌های متعدد این کار بعد از مدتی کمی سخت و دشوار می‌شود. پس بهتر است از نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت مشتری استفاده کنید تا بتوانید روند کار و راندمان را تا حد زیادی بالا برده و رضایت مشتریان را در بیشترین حد ممکن دریافت کنید

 (WHM) محبوب‌ترین نوع کنترل پنل :

در نهایت می‌توان گفت که  (WHM) ها محبوب‌ترین کنترل پنل‌های نمایندگی هاست هستند. در حقیقت این کنترل پنل‌ها رابطۀ بین کاربران و نیازهایشان را برطرف کرده و سرویس‌هایی را تحت وب به آن‌ها ارائه می‌دهند تا افراد بتوانند به وسیلۀ مرورگرهای خود و خط اینترنت از میزبانی نمایندگی اصلی بهره برده و کسب‌ و کار خود را گسترش دهند.

امتیازهای خرید از نمایندگی های هاست:

خرید نمایندگی هاست معمولاً قیمت‌های بسیار پایین‌تری را به مشتری‌های خود ارائه می‌دهد. امروزه افراد زیادی از طریق گرفتن نمایندگی های هاست، کسب‌ و کارهای خرد و کلانی راه انداخته و از این منبع درآمد سودهای سرشاری به دست می‌آورند. نمایندگی هاست  برای تمامی افرادی که نیاز به بسترهای میزبانی تحت وب دارند و حتی قصد فروش آنها به کاربران خود را دارند گزینه مناسبی محسوب می شود و یا طراحان سایت از جمله افرادی هستندکه می‌توانند به عنوان یک نمایندۀ فعال این حوزه به فروش هاست بپردازند.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha