۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
 جهش تولید گامی مهم برای توسعه بخش کشاورزی است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

جهش تولید گامی مهم برای توسعه بخش کشاورزی است

ساری - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، جهش تولید را فرصتی بزرگ برای توسعه و بالندگی بخش کشاورزی استان دانست.

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه جهش تولید فرصتی برای توسعه و رشد بخش کشاورزی به شمار می رود، به برنامه های مهم در حوزه کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: مبارزه با بیماری های قارچی در گندم و مدیریت مگس مدیترانه برای حفظ تولید در دستور کار قرار دارد.

وی با اظهار اینکه در زمینه مدیریت مگس مدیترانه ای برداشت میوه از درختان باید مورد توجه جدی باشد، افزود: بعضا مشاهده می‌شود درختان نارنج در باغات و اماکن عمومی همچنان سر درختی دارند و این موضوع کانون تکثیر خوبی برای مگس خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین بعضاً در اطراف جاده‌های بین مزارع، کانال و رودخانه‌ها میوهای پوسیده ریخته شده که باید نسبت به جمع آوری و دفن آن اقدام شود و تجربه مدیریت سال گذشته و همکاری همگانی کمک خوبی برای مدیریت این آفت در سال جدید خواهد بود.

بهادری یادآور شد: در حوزه مبارزه با بیماری‌های گندم نیز شروع خوبی در استان داشته ایم و علیرغم تعطیلات و موضوع کرونا، اطلاع رسانی خدمات دهی و تامین نیازهای کشاورزان ادامه دارد و همچنان نیاز به پیگیری مستمر تلفنی همکاران با کشاورزان است.

کد خبر: ۱۰٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha