۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
هزینه‌های حقوق و دستمزد بسیار فزاینده شده است| دولت دریافت مالیات از برخی گروه ها را جدی بگیرد
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه در گفتگو با بازار:

هزینه‌های حقوق و دستمزد بسیار فزاینده شده است| دولت دریافت مالیات از برخی گروه ها را جدی بگیرد

زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت:هزینه‌های دولت باید کنترل شود. در حال حاضر هزینه‌های حقوق و دستمزد بسیار فزاینده شده و با این شیبی که پیش می‌رویم، قطعاً آینده نامطلوبی را شاهد خواهیم بود.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار درباره راهکارهای رفع کسری بودجه، اظهار داشت: ما منابعی را برای برطرف کردن کسری بودجه دولت در نظر گرفته ایم که باید دولت همت کند تا بتواند این منابع را به دست آورد. 

وی ادامه داد: برای مثال ما حدود ۱۳۰ هزار میلیارد از محل فروش سهام در نظر گرفته ایم که دولت باید امید را به بازار سرمایه برگرداند تا بتواند این ۱۳۰ هزار میلیارد تومان را محقق کند و از این طریق بخشی از کسری بودجه خود را رفع کند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین منابعی از محل فروش دارایی‌های دولت برای رفع کسری بودجه در نظر گرفته شده است که دولت باید این کار را هم انجام دهد. 

زنگنه افزود: در حال حاضر دولت نزدیک به ۱۷ هزار هزار میلیارد تومان دارایی دارد و این دارایی ها را باید مولد و آزاد کند اما متاسفانه در دولت‌های قبل هم عزمی برای فروش دارایی وجود نداشت. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال ما پیش بینی کردیم که از این ۱۷ هزار هزار میلیارد تومان دارایی دولت، تقریباً حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از آن به مردم واگذار شود. 

وی افزود: همچنین دولت هزینه های عمرانی زیادی دارد که می‌تواند مشارکت بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهد که با این کار هم تولید افزایش می‌یابد و هم هزینه‌های دولت کاهش پیدا می‌کند. 

زنگنه اظهار داشت: همچنین برخی از گروه ها از مالیات معاف هستند و یا فعلاً از پرداخت مالیات فرار می کنند که دولت باید دریافت مالیات از آنان را جدی تر بگیرد که از این راه هم درآمد زیادی برای دولت به دست می‌آید. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه از سوی دیگر دولت نباید هزینه‌های خود را افزایش دهد، تصریح کرد: هزینه‌های دولت باید کنترل شود. در حال حاضر هزینه‌های حقوق و دستمزد بسیار فزاینده شده است و با این شیبی که پیش می‌رویم، قطعاً آینده نامطلوبی را شاهد خواهیم بود. علاوه بر این دولت باید در دریافت مالیات بر عایدی و مالیات بر درآمد تسریع کند. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت بتواند اعتماد را به جامعه بازگرداند، بخشی از کسری بودجه خود را می‌تواند از محل فروش اوراق تامین کند.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha